۵۰۰۰ معلول در رفسنجان تحت پوشش بهزیستی هستند

در رسانه های استان کرمان- خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان - رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: حدود ۵ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس بلندی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۷۰ فعالیت ریز و درشت در بهزیستی انجام می‌شود، گفت: پهنه‌ خدمات بهزیستی به اندازه زندگی یک انسان و فراتر از آن است.
او افزود: فعالیت‌های بهزیستی از قبل از تولد یک نوزاد آغاز می‌شود و تا کهنسالی و بعد از مرگ وی که حمایت از خانواده است، ادامه دارد.
بلندی با اشاره به نقش پیشگیری در پایین آمدن مشکلات مختلف جامعه بیان داشت: قبل از تولد برای پیشگیری از به دنیا آمدن فرزند معلول مشاوره‌ها و آزمایشات ژنیتیک انجام می شود.
او تصریح کرد: مشاوره‌های قبل از ازدواج برای به وجود نیامدن خانواده‌ای متشنج از دیگر وظایف بهزیستی است که در ادامه از طلاق و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.
 بلندی گفت: بیش از ۹۰ درصد از غربالگری‌های بینایی و شنوایی به همت بهزیستی صورت پذیرفته که از ایجاد معلولیت در این حوزه‌ها تا حد بالایی جلوگیری شده است.
او یکی دیگر از بخش‌های بهزیستی را حوزه توانبخشی عنوان کرد و افزود: در بخش توانبخشی بهزیستی کمک‌های مالی، معیشتی، تحصیلی، درمان و مسکن را به معلولان و افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد و در بحث حمایت‌های توانبخشی، فعالیت‌هایی از جمله فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی به جامعه هدف و مردم ارائه می‌شود.
بلندی با اشاره به افراد تحت پوشش بهزیستی رفسنجان تصریح کرد: قریب پنج هزار نفر از افراد دارای معلولیت و نزدیک به چهارصد زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی رفسنجان هستند که از این تعداد، حدود ۳ هزارو ۵۰۰ نفر نیاز به حمایت‌های بیشتر دارند.

کد خبر 37841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد