۱۵۷ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی واگذار شد

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و با برقرار ارتباط ویدیویی، ۱۵۷ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی در مناطق مختلف استان تهران روز سه‌شنبه واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان تهران در برنامه متمرکز واگذاری این واحدهای مسکونی که در روستای باغخواص از توابع بخش مرکزی ورامین برگزار شد اظهار داشت: امروز به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و در چهل و دومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، ۲ هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور به مددجویان واگذار شد که از این تعداد، ۱۵۷ واحد در استان تهران واگذار شد.

امین شاهرخی افزود: بر اساس تعهد استان تهران، تا پایان سال قرار است که هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی تحویل داده شود که  تا کنون ۸۰۰ واحد آماده در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار گرفته است.

وی گفت: در حوزه احداث مسکونی، مددجویان بهزیستی برای یک بار از پرداخت حق عوارض انشعابات آب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف می‌باشند.

وی از ایجاد سامانه اشتغال ویژه مددجویان بهزیستی خبر داد و افزود: به منظور سهولت ایجاد بستر لازم برای اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی و با فعالیت مشترک واحد مشارکت‌های مردمی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه‌ای برای اشتغال مددجویان طراحی شده که در آن، درخواست‌ها ثبت و بلافاصله مورد بررسی قرار می‌گیرد و افراد بر اساس نیازهایی که پیش از آن ثبت شده، مشغول به کار می‌شوند.

شاهرخی تصریح کرد: تعهد استان تهران در ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد تحت پوشش ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است که تا کنون ۲ هزار شغل به مرحله اجرا درآمده است.

در حال حاضر ۴ هزار معلول در شهرستان ورامین شناسایی شده اند که از این تعداد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل معلولیت شدید و نداشتن درآمد ثابت و کافی مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند ،۱۵ خانواده از کمک هزینه نگهداری و ۱۵ خانواده دارای معلول از خدمات مراقبان غیر رسمی استفاده می‌کنند.

سه مرکز شبکه خانواده در شهرستان ورامین از ۶۰ کودک بی سرپرست ۶ تا ۱۷ ساله نگهداری کرده و تمامی خدماتی که یک کودک درخانواده می‌تواند از آن بهره ببرد، برخوردار می‌شود.

هم اکنون ۵ مرکز شبانه روزی، ۴ مرکز اورژانس اجتماعی، ۹ مرکز توانبخشی، ۸ مرکز ترک اعتیاد سرپایی، ۷ مرکز اقامتی، ۴ مرکز مشاوره و ۱۸ مهد کودک خدمات تخصصی خود را به افراد تحت پوشش و توانخواهان بهزیستی ارائه می‌دهد.

تاکنون ۳۴۵ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان بهزیستی شهرستان ورامین واگذار شده است.

کد خبر 31451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد