در جلسه کمیته استانی کمپ ماده ۱۶ بر  لحاظ شدن  همه جنبه های بهداشتی ، حقوقی و درمانی در ساماندهی متعادین متجاهر تاکید شد

جلسه کمیته استانی ماده 16با حضور مدیر کل بهزیستی استان کرمان و معاون توسعه پیشگیری ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، معاون دادستان ، دادیاران دادگستری و جمعی از کارشناسان در محل دفتر مدیر کل بهزیستی به منظور تصمیم گیری در مورد مراحل جمع آوری و درمان معتادین متجاهر برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان  عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان افراد گرفتار در دام اعتیاد به ویژه معتادین متجاهر را نیازمند توجه خاص دانست و یادآور شد : تعامل همه سازمان ها - برنامه ریزی دقیق و کاربردی برای جمع آوری و درمان این گروه در قالب کمپ ماده 16 البته با در نظر گرفتن شرایط فعلی و شیوع کرونا به ساماندهی معتادین متجاهر منجر می شود .


وی با تاکید بر در نظر گرفتن همه جنبه های جمع آوری و درمان معتادین متجاهر گفت : به لحاظ  حقوقی – بهداشتی و درمانی باید اصول اساسی رعایت شود تا با استفاده از ظرفیت ها  امکانات موجود بتوانیم برای ساماندهی این گروه از متجاهرین اقدام کنیم .


خسرو ملکشاهی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان گفت : دستورالعمل های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تنها مرجع معتبر در ساماندهی معتادین متجاهر هستند که فرآیند جمع آوری و درمان باید منطبق بر این اصول باشد .


محمدرضا انارکی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز با اشاره به وضعیت فعلی معتادین متجاهر در سطح استان به ویژه شهرکرمان  توجه به ارائه خدمت به افراد بومی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت:   کنترل محل های تجمع این افراد بسیار مهم است . بنابراین باید هر چه سریعتر برای حل وفصل این مشکل بر اساس دستورات حقوقی ، تصمیم گیری شود .   


محمد شمس الدینی معاون دادستان کرمان آگاهی از اصول حقوقی را ضروری دانست و گفت : سازمان های عضو در کمیته جمع آوری و ساماندهی باید اطلاعات حقوقی کامل داشته باشند و بدین منظور دادگستری آماده ارائه این آموزش های است  .


در پایان بعد از جمع بندی  نظرات و پیشنهادات در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونا استان و با پذیرفتن مسولیت نظارتی دانشگاه علوم پزشکی در مرحله اول 40 نفر از معتادین متجاهر در مرکز درمان  ماده 16 ساماندهی می شوند .

کد خبر 20674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد