دومین جشنواره کشوری بازی های بومی و محلی از فردا در بابلسر برگزار می شود

مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری دومین دوره مسابقات ورزشی بومی محلی ویژه افراد دارای معلولیت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل،  افروز صفاری فرد مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: این مسابقات پس از اجرای موفقیت آمیز اولین دوره مسابقات ورزشی بومی محلی با عنوان جام بلند همتان ویژه افراد دارای معلولیت در سال گذشته دومین دوره این رقابت‌ها در شش رشته در ماه جاری برگزار می‌شود.

وی در این باره افزود: پس از برگزاری مسابقات در رشته‌های دوز فیزیکی(دوزپا و روی میز)، هفت سنگ، دال پلان، کلاس کلاس و مچ اندازی در سطح روستا و سپس شهرستان و استان های سراسر کشور مرحله ملی این رقابت‌ها در اردوگاه شهید عظیمی شهرستان بابلسر برگزار می شود.

گفتنی است؛ این مسابقات که در ذیل طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) با هدف توانمندسازی، دربرگیری و ارتقاء کیفیت زندگی و سلامت جامعه روستایی کشور در سازمان بهزیستی برنامه ریزی و اجرا می شود با همکاری و حمایت های فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی در زمینه داوری و اختصاص فضا و تجهیزات ورزشی متناسب نیز همراه بوده است. گفتنی است در مرحله نخست رقابت‌های جام بلند همتان، بانوان از هشتم مهر ماه آغاز و تا ۱۱ مهر و در مرحله دوم مسابقات آقایان از ۱۴ لغایت ۱۸مهر ماه به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 118136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =