شهرری | کارفرمایان شهرستان ری با جذب و بکارگیری  توانخواه بسته حمایتی دریافت می‌کنند

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت : کارفرمایانی که اقدام به جذب توانخواهان (معلولان) سازمان بهزیستی کنند مشمول دریافت بسته های حمایتی سازمان بهزیستی می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری طی مصاحبه اظهار کرد : کارفرمایانی که توانخواهان و زنان سرپرست خانوار یا افراد بهبودیافته سازمان را به کاربگیرند مشمول طرح های حمایتی سازمان بهزیستی می گردند.

وی با توجه به بزرگداشت هفته بهزیستی و اقدامات انجام شده درسازمان بهزیستی گفت: یکی از اهداف و استراتژی های مهم سازمان بهزیستی حمایت، توانمند سازی و بازتوانی افراد هست، چه توان خواهان و چه زنان سرپرست خانوار و افرادی که گرفتار آسیب های اجتماعی ازجمله اعتیادهستند. ما در شهرری ۱۶ هزار پرونده را تحت پوشش قرارداده ایم ازاین تعداد تقریبا ۱۰ هزار نفر از مستمری سازمان برخوردار هستند.

برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولین

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به اقدامات اخیر سازمان بهزیستی درسال گذشته، افزود: درسال گذشته ۲ اتفاق مهم رخ داد که از جمله ی آن برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولین بود و درحال حاضر نتیجه ی آن اعلام شده و پذیرفته شدگان در مرحله ی گزینش هستند. پنج هزار و ۷۰۰ نفر دراین آزمون شرکت داشته اند و ازاین تعداد چهار هزار و ۳۰۰ نفر جذب دستگاه های اجرایی خواهندشد.

وی ادامه داد: این آزمون استخدامی در ۴۳ سالی که از تاسیس سازمان بهزیستی درکشور می گذرد اولین بار در دولت شهید رئیسی برگزار گردید.

خادم در ادامه خاطر نشان کرد: درحوزه ی اشتغال که یکی از اهداف سازمان است نیز قریب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که افراد واجد شرایط تحت پوشش بهزیستی می توانند ازاین تسهیلات بهره مند گردند.
پیشگیری از آسیب های اجتماعی

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: برای عموم مردم نیز طرح هایی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی درحال اجراست که از جمله ی طرح ها می توان به آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها درسالمندان و میانسالان و برنامه ی پیشگیری از معلولیت برای دانش آموزان و زنان سرپرست خانوار اشاره داشت. همچنین درسال جاری طرح های غربال گری از قبیل تنبلی چشم، غربال گری شنوایی انجام می گیرد.

خادم افزود: درسال گذشته نیز درخصوص تنبلی چشم حدود صد وشانزده هزار کودک ۳_۶ساله مورد بررسی قرارگرفتند. در حوزه ی سنجش شنوایی نیز طرح غربالگری حدود ۱۰ هزار نوزاد یک روزه الی پنج تا ۶ماهه صورت گرفت.

طرح همیار مادر و کودک

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری درادامه بااشاره به طرح های پیش رو درسال جاری افزود : طرح جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان و زنان، طرح همیار مادر و کودک و طرح آگاه سازی زنان و دختران با تاکید بر خود مراقبتی در دستورکار اداره بهزیستی شهرستان ری در دست اجراست و ان شاالله در خدمت مردم عزیز خواهیم بود.

خادم به بسته های حمایتی سازمان بهزیستی اشاره داشت وافزود: کارفرمایانی که توانخواه سازمان‌بهزیستی یا زنان سرپرست خانوار و افراد بهبود یافته را در مجموعه ی تولیدی خود به کار بگیرند حق بیمه ی سهم کارفرمایی را سازمان بهزیستی پرداخت می کند. ازدیگر اقدامات سازمان دراین زمینه برای افراد معلول، پرداخت سهم بیمه ی معلولینی است که اقدام به صدور بیمه ی خویش فرمایی کنند و یا معلولینی که خود اشتغالی داشته باشند.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

کد خبر 113886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد