شهرری | سخنرانی قبل از خطبه و برگزاری میز خدمت در نماز جمعه

به مناسبت هفته بهزیستی سخنرانی قبل از خطبه و دو قرار میز خدمت بهزیستی شهرستان ری در مصلای شهرهای، حسن آباد فشافویه، باقرشهر و کهریزک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، به مناسبت آغاز هفته بهزیستی مدیر بهزیستی شهرستان ری به عنوان سخنران قبل از خطبه های سیاسی، عبادی  نماز  جمعه این هفته بخش کهریزک  به ایراد سخنرانی پرداخت.

داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری، ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وتبریک آغاز هفته بهزیستی و اشاره به شعار امسال مبنی بر؛ نهضت حسینی، خدمت مردمی، به تشریح وظایف و اقدامات بهزیستی شهرستان ری در یک سال گذشته پرداخت.

مدیر بهزیستی شهرستان ری ادامه‌ داد: سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش های شهید فیاض بخش در سال ۱۳۵۹ تاسیس شد و در طول سالیانی که از انقلاب می‌گذرد خدمات فراوان و با ارزشی را به عموم مردم و جامعه هدف بهزیستی ارائه کرده است.

خادم ادامه داد:بهزیستی سازمان تخصصی و حمایتی است که متولی سلامت اجتماع بوده و در جهت تحقق مفاد اصول ۲۱، ۳و۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

 مدیر بهزیستی شهرستان ری در ادامه به  تشریح برخی از خدمات ارائه شده در سال گذشته توسط بهزیستی شهرستان ری پرداخت و گفت: در حال حاضر در شهرستان ری ۱۵ هزار توانخواه و جامعه هدف بهزیستی از قبیل معلولین ذهنی،    جسمی،    شنوایی، بینایی وجود دارد و ما با افتخار در خدمت این عزیزان هستیم و به ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از این عزیزان مستمری از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۴۰نفر از عزیزان توانخواه دارای تحصیلات دانشگاهی می باشد که تمام  شهریه این بزرگواران توسط سازمان بهزیستی پرداخت شده است و حدود ۷۰۰ نفر افراد ضایعه نخاعی وجود دارند که ماهیانه حق پرستاری به خانواده های آنان پرداخت می‌شود و خانواده هایی که که شرایط نگهداری معلولین را ندارند توسط سازمان بهزیستی در مراکز نگهداری شبانه روزی نگهداری می‌شوند که نزدیک به ۲ هزار نفر از این افراد در قالب بیمار سالمند،    معلول جسمی حرکتی،    ذهنی و معتادین در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

داود خادم در حوزه اشتغال نیز گفت :۶۷۵نفر از جامعه هدف بهزیستی در حوزه‌های مختلف تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند و ۱۲۱ نفر نیز از پرداخت حق بیمه خویش فرمایی یا کار فرمایی برخوردار شده‌اند.

خادم  با بیان اینکه علاوه بر این فعالیتها، بهزیستی ده ها  فعالیت مختلف دیگر به  جامعه هدف ارائه می کند، گفت: مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخش های دولتی و غیر دولتی و دیگر  سازمان ها هستند، لذا بهزیستی با توجه به فعالیتهای مختلف و متنوعی که انجام می دهد برای خدمت بهتر به جامعه هدف و مردم، نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاهها، ادارات، نهادها و خیرین عزیز است.

وی در پایان خطاب به مسئولین و مدیران دستگاههای دولتی، اجرایی و اماکن عمومی گفت: مناسب سازی اماکن و معابر عمومی حق مسلم معلولین، جانبازان و سالمندان عزیز است و خواهان عمل کردن  نهادها و دستگاه های اجرایی به وظیفه اجتماعی خود در راستای استاندارد و مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای معلولان، جانبازان و سالمندان عزیز شد.
بعد از پایان آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه مدیر و کارشناسان بهزیستی شهرستان ری پاسخگوی سوالات و درخواست های مردمی بودند.

همچنین در شهر حسن آباد بخش فشافویه نیز قرار خدمت برگزار شده و  حسن آبادی مسئول مرکز پاسخگوی سوالات و درخواستهای مردمی بود.

کد خبر 112404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد