اولین مجتمع شوق زندگی در البرز راه اندازی شد

همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیرخم مجتمع شوق زندگی در استان البرز با هدف کاهش آسیب های اجتماعی کودکان،نوجوانان و خانواده های آنان با حضور "وجیهه محمدی فلاح" مدیرکل بهزیستی استان البرز،"فاضلی هریکندی" رئیس کل دادگستری استان،"حسن مددی" دادستان عمومی و انقلاب البرز وجمعی از مسئولین استانی راه اندازی شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛مدیرکل بهزیستی استان البرز درآئین بهره برداری از مجتمع شوق زندگی استان البرز گفت:این مجتمع مدل جدید از اقدام حوزه قضایی با سرپرستی و ریاست بهزیستی و همکاری نهادهایی همچون دادگستری،دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، پزشکی قانونی و آموزش و پرورش در بخش اطفال و نوجوانان است.

"محمدی فلاح" افزود: از رسالت ها مهم شوق زندگی کاهش آسیب های اجتماعی است که در سال ۱۳۹۹ با توجه به تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در پاسخگویی به نیاز و اقدامات مستقل سازمان ها قرار است یک ساختار منسجم با همان ظرفیت ها را در یک مجتمع به صورت تجمیع شده ارائه دهد.

وی بیان کرد:تمام دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و خیرین زمینه اقدامات مناسبی را جهت مشاوره،شناسایی،توانمند سازی و مهارتی این قشر را فراهم و زمینه رشد و تعالی کودکان آسیب دیده و خانواده را فراهم می کنند .

وی افزود:فرآیندهای منظم و علمی تعریف شده در حوزه‌های کودک آزاری،بانوان و دختران آسیب دیده اجتماعی،سالمندان،اختلالات اعصاب و روان،فرزندخواندگی،کودکان کار و کودکان در وضعیت‌های مخاطره آمیز،بانوان مورد خشونت و.. به صورت منسجم و با کار گروهی و اشتراکی بین سازمانی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت:کودکان و نوجوانان ممکن است از حقوق خود آگاه نباشند و یا اگر مطّلع باشند ندانند که چگونه باید آن را اعمال کنند،بنابراین این امر نیازمند حامی و پشتیبان قوی است که انتظار می‌رود در این چنین اقداماتی محقق شود.

محمدی فلاح یادآورشد:گروه هدف شوق زندگی افراد زیر ۱۸ سال می باشند که با هدف یک وحدت رویه با نگاه کودک محور بین بهزیستی و سیستم قضایی خدمات می گیرند.

وی تأکید کرد:از مزایای این مجتمع استفاده از ظرفیت ها و مسئولیت اجتماعی تشکل‌های مردم نهاد است که با قرابت بین دستگاه های دولتی و غیر دولتی با دیدگاه های مشترک مددکاری اجتماعی و قانون گذاری می توان از ورود بی رویه کودکان به مراکز نگهداری جلوگیری کرد.

محمدی فلاح گفت:تلاش برای فردای بهتر کودکان و احترام به آنان که برای خود حقوقی دارند از اهداف راه اندازی مجتمع شوق زندگی در استان البرز است .

کد خبر 110708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد