بازدید معاون توانبخشی بهزیستی از مراکز روزانه

فرزانه بهرامی معاون توانبخشی بهزیستی استان کردستان ، به همراه کارشناسان توانبخشی از مراکز روزانه حرفه آموزی رعد و مرکز اختلال دهان و بلع ئاسو بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید، ضمن بررسی امکانات و تجهیزات این مراکز، از نزدیک با فعالیت ها و خدمات ارائه شده به معلولان آشنا شدند.

مرکز روزانه حرفه آموزی رعد با هدف ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به معلولان جسمی حرکتی بالای ۱۴ سال فعالیت می کند.

این مرکز خدمات کار درمانی، روانشناسی، مددکاری و آموزشی را به مراجعین ارائه می دهد.

کارگاه های آموزشی کامپیوتر، خیاطی، معرق کاری، مکرومه و شمع سازی از جمله فعالیت های آموزشی این مرکز است که به منظور ارتقای مهارت ها و استقلال فردی معلولان جسمی حرکتی طراحی شده اند.

مرکز اختلال دهان و بلع ئاسو به افراد دارای مشکلات دهان و دندان و بلع، صرف نظر از نوع معلولیت و گروه سنی، خدمات تخصصی ارائه می دهد.

خدمات دندانپزشکی، کار درمانی و گفتار درمانی از جمله خدماتی است که در این مرکز به مراجعین ارائه می شود.

این مرکز همچنین به افراد دارای اختلال PKU، دیسپلازی مینای دندان، ناهنجاری های فک، اختلال رفتاری تغذیه ای، هرزه خواری، سوء هاضمه و اختلال بلع خدمات ارائه می دهد.

لازم به ذکر است که مرکز اختلال دهان و بلع ئاسو از ابتدای تاسیس در سال ۱۴۰۲ تاکنون به بیش از ۳۰۰ نفر از معلولان خدمات دندانپزشکی ارائه کرده است.

بهرامی معاون توانبخشی در این بازدید ضمن قدردانی از فعالیت های این دو مرکز، بر لزوم توسعه و گسترش خدمات توانبخشی به معلولان تاکید کرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل دستگاه های ذیربط، شاهد ارتقای کیفیت زندگی معلولان در استان کردستان باشیم.

بازدید معاون توانبخشی بهزیستی از مراکز روزانه

بازدید معاون توانبخشی بهزیستی از مراکز روزانه

کد خبر 110203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد