برگزاری جلسه شورای مشارکت بهزیستی شهرستان قشم

جلسه شورای مشارکت بهزیستی شهرستان قشم با محوریت جلب مشارکت خیرین برای تامین نیازهای اساسی مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمک به غربال و شناسایی اختلالات ژنتیکی منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ جلسه شورای مشارکت بهزیستی شهرستان قشم با حضور امام جمعه قشم و ائمه جمعه اهل سنت قشم ،طولی و رمکان‌ ، مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، رییس اداره هماهنگی موسسات غیر دولتی ، اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی ،  شهردار شهر رمکان ، معاون پشتیبانی منطقه آزاد قشم ، خیرین  و نمایندگانی از موسسات غیر دولتی در محل شهرداری رمکان برگزار گردید.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این جلسه که با محوریت جلب مشارکت خیرین برای تامین نیازهای اساسی مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمک به غربال و شناسایی اختلالات ژنتیکی منطقه برگزار شد ضمن تقدیر از خدمات خیرین و همراهی همیشگی ائمه‌ جمعه‌ و افراد تاثیر گذار منطقه در آگاهی بخشی گروه های هدف گزارش مبسوطی از وضعیت مددجویان تحت پوشش و آمار معلولیت های موجود استان و گستردگی انواع معلولیت ها در شهرها و روستاهای جزیره قشم ارائه نمود .

در ادامه دکتر پونه نیکویی در خصوص شیوع معلولیت های ژنتیکی قابل پیشگیری و میزان بروز بسیار بالاتر از نرخ جهانی در بخشهایی از این جزیره گزارشی ارائه داد.

رییس اداره هماهنگی موسسات غیر دولتی ، اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان نیز در این جلسه در خصوص‌ دغدغه های اصلی مددجویان و نیازهای اساسی آنان گزارشی ارائه و برنامه های پیشنهادی برای کاهش آسیبهای ناشی از معلولیت به سمع و نظر اعضای حاضر رساند .

گفتنی است در پایان این نشست ضمن استقبال حاضرین از برنامه‌های پیشنهادی ، مواردی از جمله تکمیل ۱۲ واحد مسکونی نیمه تمام مددجویان با مشارکت خیرین ، تامین بخشی از هزینه های آزمایشات تشخیصی و غربالگری ژنتیک با مشارکت خیرین ، شهرداری و منطقه آزاد و تداوم جلسات هماهنگی‌ و همفکری بیشتر برای عملیاتی کردن برنامه‌ها به تصویب اعضا رسید.

کد خبر 109836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد