هم اندیشی مدیران بهزیستی و مسولین مراکز شبانه روزی توانبخشی استان قم

اولین جلسه هم اندیشی مدیران بهزیستی و مسولین مراکز شبانه روزی توانبخشی استان قم با تشریح انتظارات سازمان و تاکید بر پیگیری مطالبات مراکز برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مدیر کل ، معاون توانبخشی ، مسولین دفاتر حراست ، بازرسی ،  مدیر بهزیستی شهرستان قم  و کلیه صاحبان امتیاز و مسولین فنی مراکز توانبخشی شبانه روزی در سالن اجتماعات بهزیستی استان برگزار شد بعد از استماع دیدگاه ها و نظرات مدیران این مراکز و بیان نکات مد نظر مدیران بهزیستی ، سید صادق میرئی مدیر کل بهزیستی استان قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خدمت آیت الله دکتر رئیسی و همراهان ، فلسفه وجودی بهزیستی و مراکز تابعه را خدمت و جلب رضایت جامعه هدف برشمرد و خاطرنشان کرد : مهمترین آسیب در فرایند کاری ما روزمرگی است .

میرئی با اشاره به مهمترین اولویت کاری مدیریت جدید بهزیستی استان افزود: مهمترین مشکل مراکز مذکور بحث فضای فیزیکی و ساختمان مناسب بود که ما با پیگیری مجدانه از طریق خیرین معزز استان مقدمات احداث 6 ساختمان جدید را در استان فراهم کردیم که تعدادی در حال احداث است و با تکمیل این املاک و استقرار فعالیتهای توانبخشی در این ساختمانهای استاندارد تا حدودی دغدغه های پیرامونی کاسته خواهد شد .

مدیر کل بهزیستی قم بحث دیگر این مراکز را افزایش نرخ تورم ، اقلام مصرفی و هرینه ها برشمرد و افزود: در این زمینه هم موضوع افزایش یارانه مراکز توسط سازمان مرکزی و هیات دولت در حال بررسی است و انشاالله بزودی ابلاغ خواهد شد و در همین زمینه با حمایت های دولت محترم تعداد مددجویان مستمری بگیر استان افزایش یافت و این خود کمک شایانی است در زمینه کاهش پردختی خانواده ها به مراکز .

مدیرکل بهزیستی قم در ادامه با تشریح انتظارات سازمان : توجه به دستورالعملهای توانبخشی ، اهمیت به ارجاعات سیستم قضائی ، رفع کاستی ها و نواقص موجود در مراکز ، توجه به مباحث ایمنی ، امنیت ، بهداشت ، تغذیه ، اهتمام به نصب و پشتیبانی دوربین های مداربسته و رعایت حقوق پرسنل طبق قانون کار و امور توانبخشی مددجویان را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه همه مدیران مراکز استان به این الزامات شد .

لازم به ذکر است در استان قم 12 مرکز شبانه روزی توانبخشی عهده دار ارائه خدمات به سالمندان ، معلولین و بیماران روانی مزمن هستند.

کد خبر 109770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد