برگزاری اولین جلسه شورای سالمندان استان

اولین جلسه شورای سالمندان استان در سال جاری با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ اولین جلسه شورای سالمندان استان در سال ۱۴۰۳ با دستور کار توسعه شهر های دوستدار سالمند در استان به ریاست احسان کامرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در سالن جلسات استانداری برگزار گردید .

در ابتدای این نشست مدیر کل بهزیستی با ارائه توضیحاتی پیرامون سند راهبردی شهر دوستدار سالمند بر ضرورت پرداختن به این مهم پرداخت .

سامیه جهانشاهی در ادامه با اشاره به رشد نرخ سالمندی استان خواستار همکاری بیش از بیش دستگاه های عضو بویژه دستگاه های همکار شورا شد .

 در ادامه مسئول دبیرخانه شورای سالمندان استان به تشریح عملکرد سال ١٤٠٢و دغدغه پیش رو در سال ١٤٠۳در خصوص سند راهبردی شهر دوستدار سالمند و همکاری موثر شهرداری ها در این خصوص پرداخت .

 در ادامه چگونگی و فرآیند اجرا تشریح گردید .

احسان کامرانی معاون ،سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این جلسه ضمن تایید مصوبات جلسه و ایجاد تکلیف به شهرداران و پیگیری از سوی دفتر امور شهری و شوراها بمنظور بررسی ابعاد مختلف سند که با ٨ مولفه حمل و نقل ، مسکن ، مشارکت مدنی و استخدام ، مشارکت اجتماعی ، احترام و همه شمولی اجتماعی ، حمایت اجتماعی و خدمات سلامت ، اطلاعات و ارتباطات ، ساختمان ها و فضای بیرونی و سنخیت ابعاد مورد نظر با شاخص های شهرهای استان به منظور اجرای موارد مندرج در سند شهر دوستدار سالمند در شهرهای استان دستورات مقتضی را صادر نمودند .

گقتنی است یکی دیگر از مصوبات این جلسه همکاری بیش از بیش دستگاه های اجرایی در راستای موضوع تکریم سالمندی بود که مقرر گردید با هماهنگی دبیرخانه شورا مستقر در بهزیستی این مهم نیز در سال ١٤٠٣ در قالب همکاری جمعی محقق شود.

کد خبر 109195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد