گسترش فعالیت های فرهنگی و معنوی و بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در مراکز بهزیستی

در راستای گسترش فعالیت های فرهنگی و معنوی و بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی  ، مدیرکل بهزیستی هرمزگان با مدیر حوزه های علمیه خواهران استان دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در راستای گسترش فعالیت های فرهنگی و معنوی و بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی  ، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان با راضیه سلطان عباسی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان دیدار و گفتگو کرد .

در این جلسه ضمن بررسی و معرفی ظرفیت‌های طرفین جهت همکاری های گسترده، درخصوص کیفیت و کمیت این همکاری ها توضیحاتی ارائه شد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این دیدار به تشریح و ارائه گزارش مختصری از فعالیتها و خدمات سازمان در حوزه های مختلف پرداخت .

وی از همراهی‌ها و همکاری‌های ارزشمند حوزه های علمیه با فعالیت‌های بهزیستی قدردانی کرد و با اشاره به دغدغه‌های اجتماعی مردم و مسئولین در شرایط فعلی جامعه و آسیب های موجود ، تعامل و همکاری افراد تاثیر گذار در جامعه از جمله روحانیون ، طلبه ها و ائمه جمعه و جماعات با دستگاه‌های حمایتی و متولیان امور اجتماعی را برای پیشبرد اهداف جامعه به سمت و سوی سلامت اجتماعی و ارائه خدمات تاثیرگذار و ماندگار را بسیار مهم و حیاتی خواند و خواستار تعامل و همراهی بیشتر حوزه با بهزیستی در راستای استفاده از ظرفیت های فی ما بین در حوزه های آموزش های دینی و مذهبی به مددجویان مقیم در مراکز شبانه روزی و مراکز کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ترک اعتیاد شد.

جهانشاهی افزود : مراقبان ، مربیان ، مادریاران و همچنین مادران دارای فرزند دارای معلولیت از دیگر افرادی هستند که با انجام فعالیت های فرهنگی و معنوی و بهره گیری از ظرفیت حوزه علمیه می توان در راستای امید بخشی و ایجاد روحیه مثبت و نشاط معنوی آنان گام برداشت.

او در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه ویژه آگاهی و توجه به اهمیت بهره گیری از امکانات و پیشرفت‌های علمی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: شاهد آمار بالای معلولیت‌ها از جمله معلولیت‌های ژنتیکی در برخی نقاط استان هستیم که می‌توان با انجام پروژه های تحقیقاتی و با استفاده از اصول پیشگیری، آن‌ها را کنترل و از بروزشان جلوگیری کرد.
مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان با اذعان به عملکرد موثر حوزه های علمیه در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی تصریح کرد: همکاری میان حوزه و بهزیستی فرصت مناسبی برای هم‌افزایی، آگاهی‌بخشی و تاثیرگذاری در حوزه آسیب های اجتماعی  است و امیدواریم با اجرای کامل طرح‌های پیشگیرانه بهزیستی و همکاری و همراهی اشخاص تاثیرگذار از جمله طلاب حوزه های علمیه بتوانیم در امر پیشگیری از معلولیت ها، اعتیاد و کنترل مسائل اجتماعی قدم‌های ماندگار و تاثیرگذاری برداریم.

سامیه جهانشاهی افزود: بهزیستی آمادگی دارد با برگزاری دوره‌های آموزشی برای خواهران طلبه ، از ظرفیت بالا و تاثیرگذاری بر روی عامه مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کند.

وی اذعان کرد : به زودی از طریق امضای تفاهم نامه استانی بین دو نهاد ، زمینه همکاری موثر و برای هر دو مجموعه در حوزه آسیب های اجتماعی فراهم خواهد شد.

کد خبر 108869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد