کارگاه آموزشی ازدواج موفق مبتنی بر برنامه پیشگیری از جدایی در اهواز برگزار شد

صبح سه شنبه ۸ خردادماه، کارگاه آموزشی ازدواج موفق مبتنی بر برنامه پیشگیری از جدایی و افزایش استحکام روابط زوجی (آموزشی زندگی خانواده)، ویژه صد تن از کارشناسان، مدرسان و مشاوران مراکز مشاوره حضوری دولتی و مراکز مشاوره روانشناختی غیر دولتی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان، صادق خجسته سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان در آیین آغاز این کارگاه گفت: ارائه مهارت های اساسی برای زوجین جوان در دوران نامزدی در راستای مراقبت از رابطه زوجی و پیشگیری از جدایی از اهداف مهم برگزاری این کارگاره است.

وی با اشاره به اهمیت نهاد خانواده، تحکیم روابط زوجین و همچنین ضرورت و اهمیت آموزش زندگی خانواده به زوجین جوان اظهار داشت:  شرکت کنندگان در این کارگاه، درباره تحکیم و ایمن سازی نهاد خانواده، حفظ و ارتقاء کیفیت زندگی مشترک، کاهش تعارضات شدید خانوادگی، پیشگیری از جدایی و چگونگی افزایش استحکام روابط زوجین آموزش می بینند.

خجسته افزود: ارائه محتوای آموزش ازدواج موفق برای روانشناسان و مدرسان زندگی خانواده مراکز دولتی و غیر دولتی بهزیستی جهت ارتقاء دانش و آگاهی روانشناسان و مشاوران و ارائه محتوای آموزشی ازدواج موفق به زوجین جوان در دوران نامزدی بر پایه مهارت آموزی با هدف کاهش هیجانات منفی و افزایش هیجانات مثبت، از محورهای آموزشی کارگاه دو روزه « آموزش ازدواج موفق مبتنی بر پیشگیری از جدایی و استحکام روابط زوجی»  است.

وی همچنین بیان داشت: در سال گذشته آموزش پیش از ازدواج برای  ۹ هزار و ۱۷۳ نفر در قالب ۳۶۶ دوره ۴ ساعته و آموزش زندگی خانواده برای 11 هزار و 35 نفر در قالب 441 دوره 4 ساعته توسط مراکز مشاوره بهزیستی، برگزار شده است.

این کارگاه به مدت دو روز در تاریخ های ۸ و ۹ خرداد ماه به میزبانی اداره کل بهزیستی استان خوزستان  در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان اهواز   در حال برگزاریست.

کد خبر 108840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد