ورود به حوزه کودکان به برنامه های حساب شده و دقیق نیاز دارد

مدیر کل بهزیستی استان کرمان در هفدهمین کنفرانس حقوق کودک که با حضور دکتر محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل و دبیر مرجع ملی کنوا نسیون حقوق کودک ، محمد جواد فدایی استاندار ، معاونین ومشاورین استاندار ، جمعی از متخصصین و کارشناسان حوزه کودک ، کارشناسان مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی و فعالان حوزه کودک در محل سالن اجتماعات شهید مرتضوی استانداری سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل بهزستی استان کرمان با اشاره به اهمیت دوران کودکی و نقش اساسی این دوران سرنوشت ساز برای ارتقاء سلامت وپیشرفت هر اجتماع گفت :  ورود به حوزه کودکان به برنامه های حساب شده و دقیق نیاز دارد به گونه ای که بسیاری از جوامع برای حل و فصل مسائل اجتماعیشان ، دوران کودکی را مهم دانسته و برای این دوران برنامه ریزی می کنند .
وی با بیان اینکه دستورالعمل و قوانین کافی در حوزه مسائل اجتماعی از جمله مسائل مربوط به کودکان جود دارد ؛ اظهار داشت : فقط با برنامه های علمی و البته بومی شده می توان اقدامات گسترده ای را برای تحقق حقوق کودکان طراحی کرد.
ایشان افزایش دانش اجتماعی خانواده ها را ضروری دانست و گفت : آموزش خانواده و کودکان به طور همزمان یک نیاز جدی است که برا به حقیقت پیوستن این هدف باید همه مجموعه هایی که به نوعی مسولیت دارند با یکدیگری همکاری کنند.

صادق زاده با اشاره به اینکه آمار و گزارش های مسائل اجتماعی نباید باعث نگرانی شود ، بلکه هشدار جدی است که مدیران- خانواده ها و جامعه باید با هوشیاری زمینه های آگاهی مردم را فراهم کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تهیه محتوای آموزشی قوی و قابل ارزیابی را یکی از روش های آموزش خانواده ها و کودکان ذکر کرد و افزود : تربیت مربی کودک و آموزشگران مهارت های زندگی یک روش دیگری است که تاثیر گذار در  تامین سلامت اجتماعی است .
وی در پایان گفت : را ه اندازی مراکز آموزش مهارتهای زندگی در شهرستان های کمتر برخوردار استان گفت : اجرای این طرح به ارتقاء توان افرد و خانواده هها در برابر ناملایمات ومشکلات فردی واجتماعی را باعث شده که بی شک در پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی بسیار موثر است

کد خبر 10803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد