ظرفیت سازی اجتماعی مراکز مثبت زندگی در بهزیستی استان بوشهر تقویت می شود

نشست تبیینی روئسای بهزیستی چهار شهرستان جنوبی، مدیران و مددکاران مراکز مثبت زندگی با محوریت ظرفیت سازی اجتماعی این مراکز با حضور دکتر حیدر عزیزنژاد مدیر کل، معاونین بهزیستی استان بوشهر به میزبانی اداره بهزیستی شهرستان کنگان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این نشست دکتر حیدر عزیزنژاد مدیر کل بهزیستی استان،  استفاده از ظرفیت سازی اجتماعی موجود در مراکز مثبت زندگی در زمینه جلب مشارکتهای مردمی، اشتغال و خودکفائی مددجویان، گسترش خیرجمعی و ... را از  اولویت های مهم در سازمان بهزیستی دانست.

دکتر عزیزنژاد نقش مراکز مثبت زندگی  را در بخش درون سازمانی شامل خدمات مددکاری، توانمند سازی برای افراد تحت پوشش، خدمات پیشگیری، جلب مشارکت و…، برشمرد و گفت: در بخش برون سازمانی از این مراکز برای شناسایی خیرین محلی، مردمی سازی جلب مشارکت‌ها نقش بسزایی خواهند داشت.

وی در ادامه هدف از برگزاری این نشست با مدیران و مددکاران مراکز مثبت زندگی را با شیوه های جدید در جلب و جذب مشارکتهای مردمی بسیار سازنده دانست و افزود: در این مقوله دو محور کلی وجود خواهد داشت از جمله اینکه چگونه منابع بیشتری برای خدمات مددکاری جهت جلب مشارکت بدست بیاریم و دیگری اینکه این منابع چگونه و با اولویت، هوشمندی، درست و به جا هزینه شود که قطعا این امر سند مهمی را برای ما ایجاد خواهد کرد.

مدیر کل بهزیستی استان به نقش و جایگاه مددکاری در بهزیستی اشاره کرد و افزود: فرایند کار مددکاری بسیار تخصصی و مهم است زیرا این عزیزان در مراکز مثبت زندگی باید کارهای مهم و بسیار اثر بخش را برای جامعه هدف خود در بخشهای حمایتی و تخصصی انجام دهند.

عزیزنژاد بخشهای حمایتی بهزیستی را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: این کار در مراکز مثبت زندگی پر رنگ و ملموس خواهد بود و مددکاران این مراکز با تجارب ارزنده ای که خواهند داشت می توانند عمده مشکلات جامعه هدف خود را حل کنند و این کار می تواند راهگشا باشد.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر به بحث جلب مشارکتهای مردمی از منابع گوناگون من جمله خیرین و مردم نیکوکار اشاره کرد و گفت: باید از فرصتهایی که وجود خواهد داشت نسبت به خلق و جذب حداکثری در جذب مشارکتی مردمی جهت هزینه های جاری مددجویان ممارست و تلاش فراوان کنیم.

عزیزنژاد تصریح کرد: با برنامه ریزی که در سطح بهزیستی استان صورت گرفته به زودی پرداختهای ضروری مددجویان در اختیار شهرستانها قرار خواهد گرفت که با برنامه ریزی هوشمندانه که توسط روئسای محترم شهرستانها صورت خواهد گرفت، با اولویت این منابع در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل بهزیستی استان، استان بوشهر را از استانهای بسیار حائز اهمیت در بحث مسئولیتهای اجتماعی با وجود حضور شرکتهای صنعتی مستقر در این استان عنوان کرد و از روئسا شهرستانها خواست تا با استفاده از این ظرفیت موجود نسبت به معرفی خدمات مهم حمایتی بهزیستی استان و همچنین جلب و جذب مشارکتهای مردمی در مسئولیتهای اجتماعی که این شرکتها به مردم محروم از جمله مددجویان بهزیستی دارند اقدام موثر را انجام دهند.

مهدی قاسمی معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان کنگان نیز ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از حمایتهای شبانه روزی مدیریت و کارکنان خدوم بهزیستی در ارائه خدمت به جامعه هدف خود اظهار امیدواری کرد که در سال جدید با همفکری و همکاری مجموعه فرمانداری این شهرستان و با استفاده از ظرفیتهای موجود بهزیستی و مراکز مثبت زندگی قدمهای موثری را در جهت خدمات بهینه به جامعه هدف بهزیستی برداریم.

همچنین در ادامه معاونین امور اجتماعی، مشارکتهای مردمی، روئسای ادارات پذیرش و هماهنگی و فناوری اطلاعات بهزیستی استان بر تقویت، خودکفایی، توانمند سازی و بازدید از منازل مددجویان تاکید کردند.

کد خبر 107288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد