ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت ها برای حرکت به سمت سلامت اجتماعی

سامیه جهانشاهی ️مدیرکل بهزیستی استان در سفر یک روزه به شهرستان میناب با حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی هرمزگان با همراهی معاون توانبخشی ، مدیر حراست و رییس اداره هماهنگی موسسات غیردولتی ، مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان و رییس بهزیستی شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب دیدار و گفتگو کرد .

مدیرکل بهزیستی استان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های بهزیستی به تشریح آسیب های اجتماعی شهرستان در بحث کودکان کار ، افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی  ، اعتیاد و ... پرداخت و گفت : یکی از اهداف سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی ، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد توسعه محلی و ارتقاء سرمایه اجتماعی و ارتباطات سالم است.

جهانشاهی طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی از قبیل راه اندازی پایگاه‌های سلامت اجتماعی و گروه‌های همیار سلامت روان، توانمندسازی خانواده محور ، همیار مادر و کودک، برنامه‌های مشارکت اجتماعی نظیر مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران ( مانا) و مشارکت اجتماعی زنان، طرح‌های پیشگیری از خودکشی، آگاهسازی دختران و زنان با تاکید برخود مراقبتی، پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و... را بخشی از اقدامات و برنامه‌های بهزیستی استان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تحقق سلامت اجتماعی عنوان کرد .

وی لازمه برنامه ریزی در حوزه آسیب های  اجتماعی را تعامل همه دستگاهها و مسئولین عنوان کرد و بر استفاده از همه ظرفیت ها برای حرکت به سمت سلامت اجتماعی تاکید نمود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب نیز با قدردانی از فعالیت های تخصصی بهزیستی در شهرستان درخواست نمود آمار تخصصی از آسیب های اجتماعی شهرستان در اسرع وقت به دفتر وی ارسال گردد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی اظهار داشت : این آمار در شورای فرهنگی شهرستان مطرح می شود تا در خصوص  کنترل و کاهش آسیب های شهرستان برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

کد خبر 107256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد