اولین جلسه ی شورای مشورتی معلولین و سالمندان

اولین جلسه ی شورای مشورتی معلولین و سالمندان به ریاست جناب آقای دکتر مهاجر ؛ معاون سیاسی – امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان و با حضور جناب آقای دکتر سمیعی ؛ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان و جناب آقای دکتر طاهری زاده ؛ مدیرکل بهزیستی استان و رئیس دبیرخانه ی ستاد مناسب سازی و شورای سالمندان استان و برخی دستگاه های فعال در حوزه ی رسانه و نمایندگان انجمن های معلولین و سالمندان استان در روز چهارشنبه مورخ 12 اردیبهشت ماه در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استان برگزار گردید .

دکتر مهاجر ؛ ضمن تاکید بر نقش  پررنگ رسانه در آگاهسازی جامعه، بر ضرورت مطالبه گری اصولی نمایندگان  دو جامعه ی بزرگ سالمندان و معلولین در احقاق حقوق و پیگیری مطالبات بحق تاکید نمودند .  

دکتر مهاجر خاطر نشان ساختند  تغییر باور عمومی نسبت به توانمندی های معلولین و سالمندان و  به نمایش گذاشتن  نمونه های موفق  و توانمند در این حوزه ، مستند سازی از اقدامات مثبت صورت گرفته در جهت اجرای قوانین و احقاق حقوق آنان ،  بازتاب رسانه ی اقدامات و  امید آفرینی در جامعه را می توان از جمله ضرورت های قابل توجه در این حوزه قلمداد نمود .

اولین جلسه ی شورای مشورتی معلولین و سالمندان

فارغ از نگاه انتقادی به این موضوع ، از حق نباید گذشت که اقدامات و تلاش های  ارزشمند و قابل توجهی نیز در حوزه صورت گرفته است که اگرچه محدود بوده اما قابل تقدیر  نیز می باشد اما همه ی این اقدامات یارای رقابت با  سرعت پیر شدن جمعیت کشور و جمعیت قابل تامل معلولین در استان ندارند.

در این میان بهره گیری از جایگاه  شورای اطلاع رسانی استان ها و ظرفیت  بالقوه آن در جهت فرهنگ سازی ، تدوین برنامه ی عملیاتی  و تقسیم وظایف بین دستگاهی و انتظارات از هر دستگاه یک اقدام اثر گذار در این حوزه می باشد .  

کد خبر 107047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد