۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴

ارائه بیش از ۳۳ هزار مورد خدمات مشاوره ای و روانشناختی در سال ۱۴۰۲

در راستای امید آفرینی و توسعه خدمات روانشناختی
ارائه بیش از ۳۳ هزار مورد خدمات مشاوره ای و روانشناختی در سال ۱۴۰۲

سامیه جهانشاهی با تاکید بر نقش امیدآفرینی روانشناسان در جامعه گفت : بهزیستی هرمزگان در سال گذشته بیش از ۳۳ هزار مورد خدمات روانشناختی و مشاوره به مردم ارائه داده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ سامیه جهانشاهی با گرامیداشت روز روانشناس و مشاور با اذعان به نقش موثر روانشناسان و مشاوران در ایجاد یک جامعه سالم از نظر روانی و حتی جسمانی اظهار کرد : نقش روانشناسان و مشاوران در دنیای پیچیده امروز، بیش از هر زمان دیگری آشکار است و شیوع آسیب های روانی و اجتماعی جامعه، ضرورت توجه به علم روانشناسی و مشاوره را بیش از پیش افزایش می دهد .

مدیرکل بهزیستی هرمزگان اضافه کرد : سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی با رصد مسائل اجتماعی و شناخت دقیق، موشکافانه و اصولی آسیب ها و به مدد مشاوران و روانشاسان متخصص و متعهد از طریق ارائه خدمات روانشناسی ، مشاوره ، پایگاه های سلامت اجتماعی، اورژانس اجتماعی و دهها فعالیت دیگر در جهت تأمین و ارتقاء سلامت روان و سلامت اجتماعی جامعه تلاش می کند.

جهانشاهی به خدمات حضوری و غیر حضوری مشاوره و روانشناختی اشاره کرد و افزود : در سال گذشته ۱۸ هزار و ۷۷۱ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصان مراکز بهزیستی خدمات دریافت کردند و ۱۴هزارو ۷۲۰ نفر هم در تماس با ۱۴۸۰ "صدای مشاور"، برای رفع مشکلات روانشناختی در زمینه‌های کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشکلات خانوادگی، سوالات پیش از ازدواج و روان‌شناسی بالینی شامل اختلالاتی نظیر افسردگی، اضطراب و وسواس از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌ مند شدند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان بیشترین مراجعات مردم به مراکز مشاوره را مربوط به مسائل کودک و نوجوان عنوان کرد و افزود : در حال حاضر ۲۷ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و ... فعالیت دارد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان تصریح کرد : علاوه بر صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰، خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ و خط اورژانس اجتماعی برای ارجاع موارد کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول‌آزاری و سالمندآزاری و موارد خودکشی با شماره ۱۲۳ را در دسترس مردم قرار داده است.

کد خبر 106985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد