در رسانه| سازش ۲۱ درصدی متقاضیان طلاق در آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: با انجام مشاوره های روان شناسی برای زوج های متقاضی طلاق در مراکز مشاوره ای این مجموعه، ۲۱ درصد منجر به سازش شد.

به گزارش ایرنا، فرگل صحاف روز دوشنبه در گردهمایی روانشناسان و مشاوران بهزیستی آذربایجان شرقی، افزود: با هدف کنترل و کاهش طلاق، روان شناسان زیر نظر بهزیستی استان در ۳۶ مرکز دولتی و غیردولتی به ارائه خدمات مشاوره ای برای زوجین متقاضی طلاق مشغول هستند که نتایج مثبتی تاکنون به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه ارتباط بهزیستی با جامعه هدف از طریق مشاوره های حضوری و تلفنی در بحران های فردی و خانوادگی، گام نخست مداخله گری است، یادآور شد: اکنون مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تهدیداتی را برای سلامت جسمی و روانی افراد ایجاد می کند که در سال گذشته تعداد حدود ۴۰ هزار مورد مشاوره حضوری در ۱۷۶ مرکز دولتی و غیردولتی ارائه شد.

صحاف ادامه داد: پارسال همچنین تعداد ۸۰ هزار و ۱۶۳ مورد مشاوره توسط ۱۸ مشاور به صورت تلفنی و رایگان از طریق تماس با خط ۱۴۸۰ انجام گرفت که تماس با خط تلفنی مزبور و صحبت و در میان گذاشتن تغییر حالت های روحی و روانی با روانشناسان بهترین راه حل به شمار می رود که تلاش روانشناسان در تاب آوری افراد خانواده و مدیریت هیجان و احساس کمک شایانی به نظام سلامت کشور دارد.

وی موضوع سلامت روان را یکی از موضوعاتی دانست که ضرورت حفظ، ارتقاء و تامین آن همواره در راس برنامه های راهبردی و اولویت های تمام جوامع قرار دارد و جامعه آرمانی و مورد انتظار جامعه ای است که تک تک افراد آن در سطح بالایی از سلامت از جنبه های مختلف قرار داشته باشند.

صحاف با بیان اینکه بهزیستی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مداخله در بحران‌های اجتماعی، ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به کلیه معلولان، مددجویان و گروه های آسیب‌ پذیر از قبیل زنان، کودکان، سالمندان نیازمند جامعه را در دستور کار دارد، اظهار کرد: این سازمان مرجع صدور پروانه تأسیس و فعالیت در بسیاری از زمینه ها از جمله کلینیک‌ ها و اورژانس‌ های مددکاری اجتماعی و روانشناسی، مراکز خدمات مشاوره اجتماعی و روان‌ شناختی اجتماعی، مراکز توانبخشی معلولان، مراکز حرفه ‌آموزی معلولان، مراکز توانبخشی و نگهداری سالمندان مراکز توانبخشی و درمانی بیماران روانی مزمن و مراکز خدمات مشاوره ژنتیک است.

وی افزود : این سازمان بر اساس ماموریت ذاتی و قانونی خود در گستره بزرگی از فعالیت هایش در حال ارائه خدمات روانشناختی و اجتماعی می باشد که این خدمات در رویکرد پیشگیرانه، توانمندسازانه و شناخت عوامل خطر و محافظ سلامت اجتماعی در تمام افراد جامعه به ویژه گروه هدف بهزیستی قابل ارائه است.

صحاف با اشاره به ارتباط تنگاتنگ فعالیت های بهزیستی با حوزه های گوناگون روانشناسی، گفت: بهزیستی جزو نهادهایی است که بیشترین ظرفیت را برای همکاری و مشارکت در خدمات روانشناختی فراهم کرده است و اکنون حدود یکهزار نفر روان شناس شامل ۲۵۰ نفر در بخش دولتی و حدود ۶۰۰ نفر در بخش های غیردولتی زیر نظارت سازمان مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 106825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد