دیدار و گفتگوی مدیران کل ورزش و جوانان و بهزیستی استان با استاندار اردبیل

به گزارش روابط عمومی، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان به همراه محمد علی پهناور مدیر کل ورزش و جوانان، حامد رضایی مدیر کل بهزیستی و سالمی رییس هیات استان با حامد عاملی استاندار اردبیل دیدار و گفتگو کردند.

 سید حامد عاملی استاندار اردبیل در دیدار با مظلومی رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان کشور، استان اردبیل را در حوزه ورزش یک استان قهرمان پرور و پهلوان پرور عنوان کرد و گفت: از گذشته دیرباز استان اردبیل در تمامی رشته‌ها از جمله کشتی، وزنه برداری، ووشو، شمشیربازی، فوتبال و دیگر رشته های ورزشی ورزشکاران به نامی را تحویل ورزش کشور داده است.

استاندار اردبیل افزود: باید تلاش کنیم که بحث عقب ماندگی در ورزش استان را در حوزه های مختلف با برگزاری میزبانی‌ از تیم‌های ملی برای تقویت ورزشکاران و همچنین با برگزاری مسابقات ورزشی توسعه زیرساخت‌های ورزش را جبران کنیم.
وی اضافه کرد: باید شرایط مناسبی برای حضور افراد معلول و توان یاب در حوزه‌های مختلف اعم از عرصه های اجتماعی، فرهنگی و به ویژه ورزشی فراهم سازیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اقدامات لازم برای احداث سالن تخصصی برای افراد معلول به خصوص ورزشکاران نابینایان ناشنوایان و توان‌یابان انجام خواهیم داد و برای این موضوع اعتبارات لازم را در نظر خواهیم گرفت.

مظلومی رییس فدراسیون نابینایان در دیدار با استاندار اردبیل گفت: نگاه انقلاب اسلامی، یک نگاه ویژه به افراد معلول است که با حمایت از این اقشار در عرصه‌های مختلف به ویژه در ورزش باعث شده که این ورزشکاران افتخارات بزرگی را در میادین بین‌المللی و ورزشی کسب کنند.

رییس فدراسیون نابینایان افزود: ورزشکاران رشته‌های خاص اعم از نابینایان، ناشنوایان و توان‌ یابان نیاز هست که سالن تخصصی ویژه خود را داشته باشند.

مظلومی در خصوص اعضای تیم ملی گلبال اضافه کرد:در حال حاضر اکثریت عضو تیم ملی گلبال جمهوری اسلامی ایران از استان اردبیل هستند که از ۶ نفر عضو تیم ملی سه نفر از استان اردبیل می‌باشند.

وی اشاره کرد: اردوی تیم ملی برای حضور در پاریس به میزبانی استان اردبیل با کیفیت عالی و خوب برگزار شده است که جا دارد از مسئولین برگزاری این اردو کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

مظلومی تصریح کرد: نیاز هست که اداره کل بهزیستی استان توجه ویژه‌ای به ورزشکاران به لحاظ هزینه‌های ایاب و ذهاب و هزینه مربیان داشته باشد که از این بابت و با توجه به گزارش مدیر کل بهزیستی و ورزش و جوانان استان اردبیل در خصوص پرداختی‌های سال گذشته جا دارد که از این مجموعه نیز تقدیر و تشکر بعمل آوریم.

محمد علی پهناور در این دیدار با اشاره به اینکه حضور روسای فدراسیون در استان‌ و جلسه با مدیران ارشد استان توانسته تحول در ورزش را ایجاد کند گفت: استان اردبیل در حال حاضر شاهد رشد و توسعه ورزش در همه رشته های ورزشی است و امیدواریم با همکاری مسئولین استان جهش مثبتی در ورزش اتفاق بیفتد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه سه ورزشکار گلبال استان در اردوی تیم ملی حاضر هستند، افزود: در حال حاضر اردوی تیم ملی گلبال به میزبانی استان اردبیل در حال برگزاری است که این تیم برای حضور در پارالمپیک پاریس آماده می شوند.

محمد علی پهناور در خصوص همکاری مشترک دستگاه های اجرایی برای توسعه ورزش استان، اضافه کرد: کارهای مشترکی را با دستگاه های اجرایی برای پیشرفت و توسعه ورزش از جمله بهزیستی، میراث فرهنگی، شهرداری و دیگر دستگاه های اجرایی استان درحال برنامه ریزی هستیم که تلاش خواهیم کرد که ورزش استان به روزهای اوج خود برگردد.

حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان هم در این دیدار گفت: ۹۰ نفر از مددجویان استان اردبیل از جمله نابینایان، ناشنوایان‌ و توان یابان در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

رضایی با اشاره به تجلیل ورزشکاران به نام استان در رشته نابینایان «جعفری و شهبازی» از طرف وحیدی وزیر کشور افزود: تا به امروز تمام هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران و مربیان ورزشی در سال گذشته پرداخت شده و هیچگونه بدهی از این بابت نخواهیم داشت.

کد خبر 106084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد