پیام تبریک مدیرکل بهزیستی مازندران به مناسبت روز ملی گفتار درمانی

دکتر فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران به مناسبت روز ملی گفتار درمانی، پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اول اردیبهشت ماه؛ سالروز بزرگداشت استاد سخن، فخر کلام پارسی، سعدی شیرازی است و بی جهت نیست که چنین روز فرخنده ای را بنام روز ملی گفتار درمانی نام گذاری کرده اند:

سخن گرچه دلبند و شیرین بود

سزاوار تصدیق و تحسین بود

قدرت تفکر و تکلم از نعمات ارزنده و منحصر به فردی است که خداوند متعال به انسان ارزانی داشته و به عنوان یکی از مهمترین راه های برقراری ارتباطات اجتماعی، سبب افزایش تعاملات بین جوامع مختلف می شود و زمینه را برای تعامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراهم می کند.

گفتار و زبان این وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات، موضوع پیچیده و شگرفی است که علیرغم پیشرفت های علمی، هنوز برای رمز گشایی آن در ابتدای راه هستیم.

 خوشبختانه به همت همکاران ارجمند و خدوم جامعه گفتار درمانی شاغل در بهزیستی استان، رشد فزاینده ای در حوزه های آسیب شناسی، تولید گفتار، تشدید، صوت، روان گفتار، حل مساله و نهایتا توجه ویژه به حل مشکلات دوران نوزادی، اختلالات رشدی، مشکلات شنوایی و گفتاری و .... صورت پذیرفته که باید به خود ببالیم که با عزم و پشتکار این عزیزان فرهیخته، گامی موثر در راستای ارتقاء کیفیت زندگی آنان در این عرصه برداشته و کام خانواده های افراد دارای مشکلات گفتاری به لذت ارتباط موثر با عزیزانشان شیرین شد.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ بهزیستی مازندران فرا رسیدن روز بزرگداشت شاعر فرزانه و استاد سخن، سعدی شیرازی که به روز ملی گفتار درمانی نامگذاری شد و نشان از اهمیت و تلاش در بهبود روند تکلم افرادی که ناخواسته در بهره مندی از این نعمت ارزشمند دچار مشکل هستند را به تمام همکاران سخت کوش، فهیم و دلسوز در دانش گفتار درمانی در مراکز دولتی و غیر دولتی استان تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این عزیزان آرزوی سلامتی، سربلندی، تعالی علمی و سترگی در اندیشه و عمل می نمایم.

دکتر فریبا بریمانی

مدیرکل بهزیستی مازندران

کد خبر 106083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد