برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی بین مددجویان بهزیستی شهرستان بوکان

با هدف گسترش، ترویج و احیای بازی های بومی محلی و ایجاد نشاط و باورمندی در میان جامعه هدف، مسابقات بومی محلی با حضور مسعود شجاعی رئیس بهزیستی شهرستان بوکان ، سلیمان سواره رئیس اداره ورزش و جوانان ، مسئولین مراکز مثبت زندگی بعنوان مجریان طرح و مریم محمدامینی و دادک بعنوان مسئولین برگزاری بازی های بومی و جمعی از همکاران در محل سالن ورزشی محله امیرآباد شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان بوکان ،

مسعود شجاعی رئیس بهزیستی ؛ مهم‌ترین هدف این جشنواره را بهبود سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت، بهبود دسترسی آنها به  فعالیت‌های ورزشی، بهره‌مندی صحیح از اوقات فراغت و تفریح، بهبود مشکلات گفتاری، اختلال حواس، جمع گریزی، فقر حرکتی عنوان کرد و افزود: برگزیدگان استانی این جشنواره در سطح کشور با سایر ورزشکاران به رقابت خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه ورزش، نقش مهمی درتوانمندی روح و جسم ، زندگی فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت  دارد، گفت:  نزدیک به یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت، در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند و در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال هستند.

شجاعی با بیان اینکه فعالیتهای ورزشی برای افراد دارای معلولیت از دو جنبه ی درمانی که هدف آن تأمین سلامتی  و  پیشگیری از مبتلا  شدن به بیماریهای ثانویه  است حائز اهمیت بوده  افزود: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت میکند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده  و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.
در این جشنواره ۱۰۰ نفر از مددجویان جسمی حرکتی و ذهنی ، شنوایی ، بینایی ، و گفتاری در ۶ رشته هفت سنگ ، یه قل دوقل ، چوب کشی ، طناب کشی ، دوز یا دوز ، دال پلان ، کلاس کلاس در دو گروه خانمها و آقایان به رقابت پرداختند.
لازم به ذکر است این مسابقات به همت اداره بهزیستی شهرستان بوکان و مراکز مثبت زندگی و همچنین با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بوکان برگزار گردید.
در پایان از نفرات برتر با اهدای جوایز تقدیر و منتخبین این جشنواره به مرحله استانی و سپس کشوری راه پیدا خواهند کرد.

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی بین مددجویان بهزیستی شهرستان بوکان

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی بین مددجویان بهزیستی شهرستان بوکان

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی بین مددجویان بهزیستی شهرستان بوکان

کد خبر 106043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد