در جلسه مدیرکل بهزیستی فارس با تشکل های مردم نهاد  و با حضور نماینده انجمن معلولین مهاجر مطرح شد:هدفمند نمودن ارایه خدمت به اتباع

جلسه مدیر کل ومعاون توانبخشی بهزیستی فارس با رئیس,مدیر عامل ونمایندگان تشکل های مردم نهاد استان فارس امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه در دفتر مدیر کل بهزیستی فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

در این جلسه ابتدا مدیر عاملین و نمایندگان تشکل های مردم نهاد به بیان موارد و چالش های خود پرداختند,تسهیل پروسه دریافت وام اشتغال و کمک بلاعوض مسکن مددجویان,تسهیل پروسه تمدید پروانه های فعالیت مراکز و موسسات,کمک هزینه لوازم بهداشتی و توانبخشی,برپایی دوره های آموزشی مددکاری,مشکلات مربوط به کودکان اتیسم و خانواده های ایشان بخشی از موارد مطرح شده توسط نمایندگان تشکل های مردم نهاد است.

نماینده انجمن معلولین مهاجر نیز ضمن تشکر از همکاری های بهزیستی فارس به بیان چالش ها در این حوزه پرداخت که کارت آمایش اتباع, کمیسیون پزشکی ,بیمه و مشکلات درمانی از اهم موارد مطرح شده توسط ایشان بود.

مهبودی مشاور مدیر کل صدا و سیمای فارس در امور معلولین و مدیر عامل شورای تشکل های فارس نیز سال گذشته را سالی پرفروغ و سرشار از تصمیمات و مصوبات ارزشمند در بهزیستی و در امور افراد دارای معلولیت عنوان نموده و از همکاری های صورت گرفته تقدیر کرد.

دکتر فانی مشاور استاندار فارس در امور معلولین و رئیس شورای هماهنگی تشکل های معلولین هم ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در مجموعه بهزیستی فارس و اشاره به برپایی یکشنببه های تعاملی در بهزیستی فارس در سال گذشته گفت موارد مطرح شده حتما در جلسه با استاندار پیگیری خواهد شد,برپایی تورهای گردشگری و مسافرتی برای افراد دارای معلولیت و لزوم تشکیل NGO نابینایان در شیراز و شهرستان ها نیز از موارد مطرح شده توسط مشاور استاندار فارس در امور معلولین بود.

مدیر کل بهزیستی فارس هم ضمن خیر مقدم به حاضرین و شکرگزاری توفیق خدمت به جامعه هدف بهزیستی گفت:علی رغم وجود فراز و نشیب ها با درنظر گرفتن شایسته سالاری تمام توان خود را بکار گرفته ایم.

او در ادامه به تشریح بخشی از خدمات و فعالیت های بهزیستی فارس در سال گذشته پرداخت و در خصوص موارد مطرح شده در جلسه دستور مصوبات مورد پیگیری را صادر نمود.

مدیر کل بهزیستی فارس هدفمند نمودن خدمت به اتباع دارای معلولیت را مطرح نمود و بر تداوم رسیدگی به معلولین، زنان بی سرپرست، کودکان خیابانی و کاهش آسیب های اجتماعی مرتبط با اتباع تأکید کرد.

او با بیان این مطلب که تعداد زیادی از افراد دارای معلولیت اتباع هستندو ارائه خدمت به افراد دارای معلولیت مرز، نژاد، جنسیت و... نمی‌شناسند و باید به همه افراد مخصوصا در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها خدمات ارائه شود اما در عین‌حال دستورالعمل‌های قانونی نیز باید مدنظر قرار گیرند. گفت: در حال‌حاضر در ارائه خدمات به اتباع با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه می‌باشیم و ضروری است از طریق همکاری دستگاه‌های متولی در این حوزه، اقدامات پیشگیرانه و تصمیمات اجرایی اتخاذ گردد.

همچنین در این زمینه مقرر شد لیست نیازمندان توسط انجمن معلولین مهاجر تهیه و به دفتر معاونت توانبخشی جهت پیگیری تحویل گردد.

کد خبر 105932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد