حضور بانوان سرپرست خانوار در دوره آموزشی مهارت‌افزایی

بانوان سرپرست خانوار موفق در زمینه‌های مختلف شغلی، تربیتی و تحصیلی فرزندان، تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین حمایت از بانوان سرپرست خانوار، اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه طی برگزاری یک دوره آموزشی "مهارت افزایی"، از بانوان سرپرست خانوار موفق در زمینه‌های مختلف شغلی، تربیتی و تحصیلی فرزندان، با تقدیم هدایای ارزنده‌ای تقدیر و تجلیل کرد.

در این برنامه که با حضور کارشناس‌مسئول دفتر امور خانواده و بانوان معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان برگزار شد، بانوان از "موزه  تاریخ طبیعی و تنوع زیستی" این سازمان بازدید نموده و یک روز متنوع علمی_فرهنگی_هنری را تجربه کردند که به ارتقاء سطح سلامت روانی و اجتماعی آنان کمک شایانی خواهد کرد.


به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و حمایت از زنان سرپرست خانوار اقدام به برگزاری دوره آموزشی افزایش مهارت‌های زندگی نمود.

در این دوره آموزشی که با حضور مدیرکل، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع و همچنین بانوان شاغل در اداره کل و تعداد ۱۵ نفر از بانوان سرپرست خانوار برگزار شد بر لزوم کسب مهارت‌های اخلاقی،اجتماعی و... تاکید شد.

در ابتدا احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، هدف از برگزاری دوره مذکور را  اﻓﺰاﻳﺶ ﺗﻮاﻧﺎیی روانی - اﺟﺘﻤﺎعی و در ﻧﻬﺎﻳﺖ ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی از ﺷﻜﻞ‌ﮔﻴﺮی رﻓﺘﺎرﻫﺎی آﺳﻴﺐ‌رﺳﺎن و ارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ ﺑﻬﺪاﺷﺖ روانی افراد دانست و گفت: امیدواریم برپایی این دوره‌های آموزشی گامی موثر در  آگاهی‌بخشی، شناخت و بهبود رفتارهای فردی و اجتماعی در راستای رسیدن به زندگی شایسته و پایدار باشد.

در ادامه دکتر علی بکیان مدرس این دوره آموزشی در این جلسه با اشاره به انواع مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی، همسرداری، تربیت فرزندان و ... را مورد بحث و تبادل نظر قرار  دادند.

دکتر علی بکیان مهارت‌های زندگی را شامل مهارت‌های خودآگاهی، همدلی، روابط بین فردی، مقابله با استرس، کنترل خشم، تفکر انتقادی، تفکر خلاق، شناخت مسأله، حل مسأله و تصمیم‌گیری برشمرد و در مورد هریک توضیحاتی را ارائه داد.

وی در ادامه تلاش کرد، علاوه بر شناساندن فعالیت‌های مهارت‌های زندگی، مهارت‌های همسرداری را با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، به شرکت کنندگان آموزش دهد.

در پایان دوره مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اهدا هدایایی از بانوان سرپرست خانوار تجلیل کرد.


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 105848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد