برگزاری دوره کاهش آسیب (باشگاه مثبت)

دوره کاهش آسیب (باشگاه مثبت) با حضور کارشناسان بهزیستی استان تهران و دیگر استانها به صورت کشوری در سالن بهزیستی شهرتهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، این کارگاه سه روزه با عنوان کاهش آسیب به صورت کشوری و با تدریس دکتر محضری و با حضور کارشناسان استانهای تهران، همدان، اصفهان، قم، مازندران و... در سالن جلسات بهزیستی شهرتهران برگزار شد.

محمود برزگر مدیر بهزیستی شهرتهران ضمن حضور و خوش آمدگویی در این جلسه آموزشی فوق الذکر گفت: موسسات باشگاه مثبت در کاهش آسیب بسیار مثمر ثمر بوده  و امیدوار هستیم از لحاظ علمی آنچنان پیشرفت داشته باشیم که شاهد ویروس های قابل انقال خطرناک نباشیم.

وی در ادامه بیان کرد: کاهش آسیب یکی از اصولی‌ترین راهکارهای بهداشت عمومی است که به منظور جایگزینی در رفتارهای پرخطر افراد جامعه انتخاب شده و به سیاست‌ها و برنامه‌هایی اطلاق می‌شــود که هدف اولیه آنها کاهش عواقب و عوارض بهداشتی ناگوار ناشی از مصرف است و اجرای برنامه‌های کاهش آسیب عوارض سوء مصرف مواد از قبیل بیماری‌های عفونی و خونی (هپاتیت و ایدز) را بدون نیاز به کاهش یا توقف مصرف مواد کاهش می‌دهد و در برنامه‌های کاهش آسیب تلاش می‌شود که فرد در راستای مصرف مواد و... به «خود و جامعه» آسیب نرساند.

مدیر بهزیستی شهرتهران در ادامه سخنانش افزود: در بحث کاهش آسیب آگاه سازی جامعه بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و نوجوانان به علت رفتارهای پرخطر خود بیشتر در معرض آسیب بوده و الویت آگاه سازی با قشر جوان و نوجوان می باشد.

گفتنی است، این دوره آموزشی به مدت سه روز و با حضور کارشناسان استانها به صورت کشوری برگزار شد.

کد خبر 105828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد