در رسانه| اجرای طرح ملی “خانواده میزبان” در ایلام

راسان خبر/مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: طرح ملی “خانواده میزبان” با هدف سپردن کودکان فاقد سرپرست موثر جامعه هدف این اداره کل بصورت موقت به خانواده های متقاضی و علاقه مند به نگهداری از این کودکان در استان اجرا می شود.

به گزارش راسان خبر از ایلام؛ حسین نورعلیوند روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهارداشت: این طرح با هدف تامین شرایط بهتر برای رشد و تربیت این کودکان و نوجوانان در خانواده ها و بهبود فرآیند بازپیوند یا واگذاری سرپرستی آنها به خانواده های جایگزین فرزندخوانده است.

وی افزود: اجرای طرح خانواده میزبان مکملی برای بازپیوند کودکان به خانواده، ورود کودکان به خانواده جایگزین خویشاوندان و همچنین فرزندخواندگی است و یک مرحله دیگر از ورود کودک به مراکز نگهداری شبانه روزی جلوگیری می کند.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: این طرح جایگزین طرح فرزندخواندگی نیست و در واقع شیوه جدیدی از فرزندپذیری برای بهره مندی کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر از نعمت خانواده بصورت موقت است.

نورعلیوند عنوان کرد: زوجهایی که حداقل یکی از آنها ۳۰ساله باشدو  دختران و زنان بدون همسر بالای ۳۰سال سن  می توانند داوطلب شرکت در این طرح شوند.

وی از جمله شرایط خانواده های میزبان کودکان در این طرح را شامل نداشتن محکومیت موثر کیفری، داشتن اقامت در ایران، داشتن سلامت جسم و روان، تمکن مالی مناسب، داشتن فاصله سنی مناسب با کودکان و دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یکی از زوجها عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی ایلام یادآور شد: خانواده های متقاضی می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه کنند.

به گفته وی، اکنون ۶ نوزاد، کودک و نوجوان شامل سه پسر و سه دختر دارای شرایط سپردن به خانواده های میزبان بوده که در شیرخوارگاه و خانه کود و نوجوان این اداره کل نگهداری می شوند.

کد خبر 105512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد