دررسانه|کارزار رسانه‌ای بهزیستی خوزستان برای پیشگیری از اعتیاد در حال برگزاری است

اهواز- ایرنا - مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: مرحله دوم کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با عنوان "والد آگاه"، فرزند ایمن " همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

مهران کریمیان روز شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کارزار ملی به منظور پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور و اطلاع رسانی به والدین و حساس سازی آن‌ها در توجه به فرزندان با شعار " آیا میدانی الان فرزندت کجاست ؟ " تا پایان اسفند ماه در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در آبان ماه سال جاری نیز مرحله اول کارزار رسانه‌ای در شهرستان اهواز، آبادان، شوش، دزفول، باغملک و مسجدسلیمان نیز برگزار شده افزود: آشنایی با مفاهیم اولیه پیشگیری از اعتیاد، سبک‌های فرزندپروری، روش‌های مقابله با خشم، شیوه‌های ارتقای دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد و نحوه برخورد با این پدیده و همچنین راهنمایی فرزندان از جمله محتواهایی است که در ۲ مرحله اجرای این طرح آموزش داده شده است.

مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: در این طرح ایستگاه‌های اطلاع رسانی وآگاهسازی در مناطق پرتردد و مرکزی شهرستان‌ها برپا شده که کار مشاوره را انجام می‌دهند، همچنین کلاس‌های آموزشی در ۲۰ محله طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان) برگزار شده است .

وی افزود: آگاهسازی از طریق پخش کلیپ‌های آموزشی درتابلوهای هوشمند، توزیع بروشور و پوستر در مکان‌های عمومی، نصب بنر و بیلبورد در سطح شهرو ارسال پیام‌های پیشگیری از طریق رسانه‌های الکتریکی و فضای مجازی از برنامه‌های قابل اشاره در این طرح است که با همکاری ۱۵۰ تسهیلگر آموزش دیده انجام می‌شود.

کریمیان ادامه داد: در سال جاری طرح‌های ارتقای توانمندیهای شناختی- رفتاری در مناطق آسیب خیز و حاشیه ای در ۳۰ خوزستان اجرا شده است که یک هزار و ۴۲۰ نفر در این طرح‌ها، آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

وی افزود: همچنین پاسخگویی به ۲ هزار و ۴۴۴ تماس با خط ملی اعتیاد از دیگر اقدامات بهزیستی خوزستان در حوزه آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد در سال جاری بوده است.

کد خبر 104462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد