برگزاری۱۲۵ جلسه کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت در بهزیستی اهواز

مدیر بهزیستی شهرستان اهواز از برگزاری ۱۲۵ جلسه کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت در این اداره از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان، محسن حسین پور، مدیر اداره بهزیستی شهرستان اهواز در این باره گفت: با برنامه ریزی ها و هماهنگی های  انجام شده در سالجاری، جلسات کمیسیون پزشکی در این شهرستان به صورت منظم و مستمر برگزار و افراد دارای معلولیت پس از تأیید در کمیسیون پزشکی، از حمایت های مستمر بهزیستی برخوردار شدند.

حسین پور اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۵ جلسه کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت در اداره بهزیستی شهرستان اهواز برگزار شد که طی آن بالغ بر ۴ هزار پرونده توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تایید کمیسیون پزشکی شرط اول دریافت خدمات توانبخشی از سازمان بهزیستی است افزود: تایید معلولیت افراد منوط به تشخیص کمیسیون پزشکی، تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت است که توسط اعضای  کمیسیون شامل فیزیوتراپ، کاردرمانگر، گفتار درمانگر، شنوایی شناس، روانشناس، روانپزشک و پزشک سنجیده می شود.

مدیر بهزیستی شهرستان اهواز معلولیت ها را در ۶ گروه عمده و شایع از جمله اختلالات جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، گفتاری، اعصاب و روان و چند معلولیتی برشمرد و افزود: شدت معلولیت هر گروه در چهار سطح خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید تعیین می‌شود.

گفتنی است صبح امروز صدو بیست و پنجمین جلسه  در سال جاری برگزار و ۴۰ پرونده پزشکی تشخیص و تعیین نوع و شدت معلولیت جهت استفاده متقاضیان از حمایتهای بهزیستی بررسی شد.

کد خبر 104171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد