افتتاح نخستین پلاتوی نمایش خانه هنر معلولین کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد

هنر به عنوان یکی از مدالیته‌های نوظهور در توانبخشی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت طی سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد/ عصر امروز پنج شنبه 1402/12/17 نخستین پلاتونمایش خانه هنر معلولین کشور در اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولین استانی  افتتاح گردید .

اسماعیل دامیار سرپرست اداره کل بهزیستی  کهگیلویه و بویراحمد در آئین این افتتاحیه گفتند: هدف از راه‌اندازی این پروژه علاوه بر داشتن استقلال معلولان  در داشتن فضای هنری  مناسب سازی شده ، تقویت هنر نمایش بین معلولان و ایجاد انگیزه و تمرین‌های مستمر هدایت گروه‌های هنری افراد دارای معلولیت به انجام کارهای حرفه‌ای تر و افزایش تعدد کارها می باشد.

وی گفت خوشحالیم که یکی از دغدغه‌های مهم افراد دارای معلولیت در استان را مرتفع نموده و به امید اینکه همه موانع پیش روی پیشرفت و توانمندی افراد دارای معلولیت در جای جای میهن اسلامی مان برداشته شود.

کریم رهیده معاون توانبخشی بهزیستی استان با بیان اینکه هنر به دلیل پویایی جسمی و اجتماعی که ایجاد می‌کند سیر را برای رسیدن به توان بخشی جسمی و پزشک و حضور در اجتماع و توانبخشی اجتماعی هموار می‌سازد گفتند  لذا در همین راستا همزمان با دومین جشنواره استانی تئاتر معلولین در سال گذشته و با حضور کارشناس هنری بهزیستی کشور خانم دکتر فخری ،  ساخت اولین سالن نمایش بهزیستی کشور در استان کلید خورد.

ایشان گفتند : در این پروژه با ظرفیت ۱۲۰ نفر  که منهای ساختمان اصلی ( که تقریبا اماده بوده )بالغ بر یک میلیارد اعتبار هزینه شده است. هزینه ها شامل  تجهیزات به روز نور و صدا ، گرمایش و سرمایش و تغییرات اصلی ساختمان ساخت صندلی‌ها اتاق فرمان انواع اسکیمر و دیمر نور و صدا با به روزترین با کیفیت‌ترین وسایل موجود در بازار ، تجهیزات اتفاء حریق در این حوزه تجهیز شده و با نصب رمپ ویژه تردد ویلچر ، سیستم تهویه مطبوع ، مناسب سازی شده است و تقریباً قریب دو هفته است که این پلاتو آماده افتتاح است که طی همین دو هفته بیش از بیست  اجرا از گروه‌های مختلف هنری افراد دارای معلولیت در این سال نمایش به اجرا  در آمده  است.

رهیده افزود: طی سال گذشته استان در راستای توانبخشی مبتنی بر هنر قریب ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است این مبلغ به نسبت  سال‌های مشابه قبل با جهش قابل توجهی،  بیش از هزار درصد بسیار حائز اهمیت بوده است.

وی گفت ، سایر برنامه‌های بهزیستی استان در زمینه توانبخشی مبتنی بر هنر شامل برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر معلولین بعد از ۱۰ سال، اعزام ۶ گروه  نمایش افراد دارای معلولیت در قالب تورهای نمایشی به شهرستان‌های استان ، راه‌اندازی اتاق هنر ۱۰ مرکز شبانه روزی و روزانه توانبخشی و تجهیز مجدد ۳۳ مرکز توان بخشی روزانه و شبانه روزی می باشد و علاوه بر آن ما به صورت پایلوت طرح آموزش هنرهای تجسمی برای افراد روشندل را طی یکی دو ماه آینده خواهیم داشت.

کد خبر 103792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد