نهال خانواده های فرزند پذیر بهزیستی کاشته شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از کاشت نهال توسط کودکان واگذار شده به خانواده های فرزند پذیر  خبر داد و گفت: فرزند پذیری یک امر خیر است و امروز با کاشت نهال و آغاز زندگی درختان در دل خاک فرهنگ خیر جمعی و فرهنگ پسندیده فرزند پذیری را یاد آور می شویم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو در مراسم کاشت نهال توسط کودکان فرزندخوانده اظهار کرد: این کودکان مانند هر کودکی نیازمند کسانی هستند که با عشق و محبت آن‌ها را بپذیرند و مراقب آن‌ها باشند تا در مسیر بالندگی از رشد و تکامل همه جانبه بهره مند گردند.

خدابنده لو  تصریح کرد: هرساله تعدادی از کودکان به دلیل غفلت، خشونت یا سوء‌رفتار والدین، مرگ یا طلاق والدین و در نتیجه از دست دادن سرپرست، در مراکز نگهداری و مراقبتی پذیرش می‌شوند. از سویی دیگر خانواده‌هایی وجود دارند که به دلایل مختلف از جمله ناباروری مایل به پذیرش این کودکان و تجربه نقش سرپرستی هستند. 

وی افزود:فرزندپذیری راهکاری برای تجربه این نقش برای زوجین نابارور و کودکانی است که از مراقبت ومحبت والدین محرومندو اغلب در مراکز بهزیستی زندگی می کنند. 

مدیرکل بهزیستی بیان کرد: فرزند پذیری مختص زوجین فاقد اولاد نیست، بلکه زوجین دارای اولاد و زنان و دختران مجرد فاقد اولاد نیز می‌توانند برای فرزندپذیری اقدام کنند اما اولویت با زوجین فاقد اولاد است.

وی از بازدید دوره ای منزل و بررسی وضعیت نگهداری از فرزندان  واگذار شده خبر داد و گفت: بهزیستی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست واگذار شده به خانواده های جایگزین را رها نکرده و نظارت خود بر نحوه نگهداری، تحصیل و... را به صورت دوره ای ادامه می دهد.

کد خبر 103674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد