بازدید کارشناسان و مددکاران حوزه توانبخشی از مراکز فنی‌حرفه‌ای

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی از بازدید ١۲۰ نفر از همکاران حوزه توانبخشی از مراکز تحت نظارت اداره کل فنی حرفه‌ای پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده خبر شد.

حمیدرضا علیزاده رضایی، گفت: پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، کارشناسان توانبخشی،  مدیران و مسئولین فنی و مددکاران مراکز مثبت زندگی مشهد به همراه کارشناسان ستادی به‌منظور آشنایی با فعالیت‌ها و نوع خدمات مراکز حرفه‌آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی تحت نظارت اداره کل فنی‌حرفه‌ای بازدید کردند.

وی با بیان اینکه هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه مهارت‌آموزی و درنهایت ایجاد اشتغال پایدار برای توانخواهان است، گفت: این بازدیدها باهدف آشنایی با نوع خدمات، آموزش‌ها، تنوع  فعالیت‌های مراکز فنی حرفه‌ای انجام گرفت تا مددکاران و مسئولین حوزه توانبخشی بتوانند با اشراف و شناخت کامل نسبت به نوع خدمات مراکز فنی‌حرفه‌ای با درنظر گرفتن توانایی، استعداد و قابلیت‌های توانخواهان و متناسب با بازارکارو فروش بتوانند مشاوره‌ و راهنمایی‌های لازم را به آنها جهت ارجاع  به مراکز حرفه آموزی و دریافت گواهینامه ارائه دهند. این دوره‌ها طبق تفاهم نامه برای کلیه توانخواهان و مددجویان سازمان در مراکز دولتی رایگان است. سایر شهرستان‌ها نیز می‌توانند پیرو این تفاهم‌نامه ازمراکز فنی حرفه‌ای آن شهرستان بازدید کرده و  بعد از آشنایی با فرآیند انجام کار، توانخواهان را جهت مهارت آموزی و دریافت گواهینامه به مراکز معرفی کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه جهت بهره‌برداری و انجام اقدام مشابه توسط بهزیستی کشور به تمامی استان‌ها ابلاغ گردیده است، گفت: هدف این تفاهم‌نامه و اقدامات انجام گرفته در این راستا، آماده‌سازی شغلی و ارتقای توانمندی‌های مهارتی جامعه هدف بهزیستی از طریق ارائه خدمات آموزش‌های مهارتی با تأکید بر توسعه کارآفرینی متناسب با نیاز حال و آینده بازار کار و  احراز شغل مناسب برای توانخواهان است تا در نهایت بازتوان گردیده و به یک زندگی مستقل و پایدار دست یابند.

کد خبر 100964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد