در رسانه | ثبت ۱۴۸۱ درخواست طلاق توافقی در سامانه تصمیم

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: سال ۱۴۰۲ تعداد پرونده‌های مراجعین به سامانه تصمیم برای طلاق توافقی یک هزار و ۴۸۱ مورد بوده که از این آمار خوشبختانه ۱۸ درصد منجر به صلح و سازش شده است.

علی دهباشی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص فعالیت‌های دفتر امور مشاوره بهزیستی استان قزوین در سال گذشته اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۰ هزار نفر با خط مشاوره ۱۴۸۰ تماس گرفته و مشاوره تلفنی دریافت کردند.
وی افزود: خط مشاوره ۱۴۸۰ در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان و تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد راه‌اندازی شده که در حال حاضر ۱۴ نفر در بخش صدای مشاور فعالیت دارند.
مراجعه حدود ۲۴ هزار نفر به مراکز مشاوره سطح استان

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به فعالیت ۵۰ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی در سطح استان گفت: از این تعداد ۴۹ مرکز مشاوره، غیردولتی و یک مرکز هم دولتی است که سال گذشته بیش از یک هزار نفر با یک هزار و ۳۵۱ جلسه به مراکز مشاوره دولتی مراجعه کرده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۲۲ هزار و ۹۶۴ نفر با ۴۴ هزار و ۶۱۰ جلسه به مراکز مشاوره غیردولتی فعال در سطح استان مراجعه و خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند.  
دهباشی پور خاطرنشان کرد: در مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی خدمات مشاوره و روانشناختی و روانپزشکی حضوری در موضوعات مختلف از قبیل خانواده، زوج درمانی، گروه درمانی و کودک و نوجوان ارائه می‌شود.
غربالگری اضطراب بیش از ۲ هزار کودک در قزوین
وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب خاطرنشان کرد: این طرح از سال ۹۳ به منظورسنجش و شناسایی اضطراب درکودکان ۵-۶ ساله به صورت رایگان در پایگاه‌های سیار و ثابت صورت می‌گیرد که در این راستا طی سال گذشته ۲ هزار و ۱۶۵ کودک مورد سنجش قرار گرفته و از این تعداد ۳۶۷ کودک مشکوک به اضطراب جهت دریافت خدمات به مرکز مشاوره ارجاع شدند.
این مسئول در ادامه به فعالیت مرکز جامع مراقبت از خانواده یا سامانه تصمیم اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره به زوجین متقاضی طلاق و ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی از دادگستری از دیگر فعالیت‌های دفتر مشاوره معاونت پیشگیری است که زوجین پس از مراجعه به این سامانه و ارجاع به مراکز مشاوره، از خدمات روانشناختی در راستای تحکیم بنیان خانواده برخوردار می‌شوند.
ثبت درخواست طلاق ۱۴۸۱ زوج در سامانه تصمیم
وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۲ تعداد پرونده‌های مراجعین به سامانه تصمیم برای طلاق توافقی یک هزار و ۴۸۱ پرونده بود که از این آمار خوشبختانه ۱۸ درصد منجر به صلح و سازش شده است.
دهباشی‌پور تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های اجرا شده تحت عنوان طرح زندگی خانواده با هدف پیشگیری از طلاق است که در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خانواده و ارتقای سطح سلامت روان اجتماعی خانواده شکل گرفته است.
وی ادامه داد: آموزش‌های پیشگیرانه در قالب اجرای این طرح شامل بهبود و افزایش آگاهی و مهارت‌ها است که برای زوجین در پنج سال اول زندگی مشترک و بهبود روابط والد کودک در طول سال در محیط‌های آموزشی، ادارات، شرکت‌ها و مدارس اجرا می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اذعان کرد: سال گذشته در طرح آموزش زندگی خانواده و بلوغ -نوجوانی ۲ هزار و ۸۶۵ نفر در سطح استان قزوین آموزش دیدند.
وی در پایان با اشاره به فعالیت ۶ تیم فوریتی در طرح محب گفت: طرح خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی تحت عنوان طرح محب با تاکید بر توانمندسازی اجتماعات محلی به منظور پیشگیری و کاهش مشکلات روانی اجتماعی در بلایای طبیعی اجرا می‌شود.
کد خبر 107563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد