برگزاری اولین اردو فرهنگی تفریحی کودکان کار و خیابان با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور از برگزاری اولین اردو فرهنگی تفریحی کودکان کار و خیابان با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت در تنکابن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، «آرزو فاتحی» سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور از برگزاری اولین اردو فرهنگی_تفریحی کودکان کار و خیابان با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت و در راستای توانمندسازی، استعدادیابی و کمک به شکل‌گیری و تقویت هویت مطلوب در کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این اردو با حضور ۹۶ کودک از ۷ استان آذربایجان غربی، خراسان رضوی، قم، کرمان، یزد و اردبیل در شهرستان تنکابن در حال برگزاری است.


سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور با تاکید بر توجه ویژه به شخصیت کودک به عنوان استعدادهای نهفته کشور، تصریح کرد: براساس آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار و ماده ۶  قانون حمایت از اطفال و نوجوانان متولی اصلی ساماندهی، حمایت و توانمندسازی کودکان در معرض آسیب سازمان بهزیستی کشور است و نیروی انتظامی،‌ دفتر حمایت از اطفال و وجوانان وزارت دادگستری، شهرداری، وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی‌، وزارت بهداشت‌،‌ تأمین اجتماعی،‌ صدا و سیما،‌ هلال احمر،‌ آموزش و پرورش‌، کمیته امداد و ... همکاری‌ می‌کنند و امیدواریم این همکاری‌ها تداوم داشته باشد.


وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۶۴۷ کودک کار و خیابان در مراکز روزانه حمایتی آموزشی کودک و خانواده و مراکز شبانه‌روزی ساماندهی کودکان کار و خیابان از خدمات حمایتی مشاوره، حقوقی، توانمندسازی، بهداشتی و درمان و ... بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 82796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =