نشست هم اندیشی اوقات فراغت فرزندان سازمان بهزیستی با فعالان فرهنگی

نشست هم اندیشی برنامه تابستانی فرزندان سازمان بهزیستی به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان تحت مراقبت در خانه های شبانه روزی و تحت مراقبت در خانواده جایگزین با حضور فعالان بخش دولتی و غیردولتی در حوزه فرهنگی دانش‌آموزی با مشارکت دفتر امور کودکان و نوجوانان و اداره کل امور فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سعید بابایی مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به جامعه هدف گسترده و متنوع سازمان بهزیستی گفت: توجه به جایگاه ویژه فرزندان و تلاش در راستای رشد همه جانبه آنها را از اولویتهای اصلی دفتر کودکان و نوجوانان است.

وی گفت: هر چند با مشارکت ۴۱۴ موسسه همراه با سازمان بهزیستی برنامه‌های متنوع فرهنگی در سال‌های گذشته و سال جاری برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست اما در نظر است علاوه بر اردوهایی که در قالبی نوین در حال اجرا است، برنامه‌های جدیدتری را در راستای مهارت‌افزایی فرزندان سازمان اجرا کند.

حجت‌الاسلام وکیل پور مدیرکل دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور شناخت دقیق روحیات فرزندان و نیازهای عاطفی آنها را به عنوان گام نخست در اجرای برنامه ها معرفی کرد و افزود: برنامه‌ریزی و همراهی با فرزندان سازمان بهزیستی  دارای ظرایفی است که نیاز است تمام افرادی که علاقمند به همکاری با سازمان بهزیستی هستند، به آن توجه کنند.

حجت الاسلام پورثانی مدیرکل فرهنگی، پرورشی وزارت آموزش و پرورش بهره مندی از پایگاه‌های دانش‌آموزی به عنوان فضای دانش‌آموز محور را در رشد و تعالی فرزندان موثر دانست و اعلام آمادگی کرد تا فرزندان سازمان در برنامه‌های متنوع این معاونت مشارکت کنند.

رضایی، معاون سازمان دانش آموزی کشور ضمن اعلام آمادگی برگزاری دوره های مهارتی برای فرزندان، مشارکت در برگزاری دوره‌های تربیت مربی را جهت تسهیل فرایند بعنوان راهکار پیشنهاد داد.

 مدرسی مدیرعامل موسسه تربیت رسانه‌ای باران توجه ویژه به سند تحول آموزش و پرورش و ساحت‌های شش‌گانه آن را یادآور شد و افزود:  استفاده از عرصه دیجیتال در افزایش مهارت‌ها، پیش بینی تقویم مناسبتی تربیتی، توجه به برش جنسیتی و قوه انتخاب‌گری فرزندان و قابلیت ارتقاء فعالیت‌ها را به عنوان اصول اصلی در برنامه ریزی‌ها معرفی می شود.

حسین حق پناه، معاون کودک و نوجوان موسسه تبیان ضمن اشاره به فعالیتهای موسسه کدومو ذیل این معاونت اعلام آمادگی کرد تا برنامه‌های مشترکی جهت ارتقای سطح سواد رسانه‌ای فرزندان سازمان بهزیستی اجرا شود.

سمیه شیخ محمدی معاون دانش آموزی هلال احمر در این جلسه با اشاره به عضوگیری گسترده کانون های دانش‌آموزی هلال‌احمر در همه نقاط کشور مهارت افزایی در قالب طرح های مختلف از جمله دادرس را با هدف افزایش اعتماد به نفس فرزندان بعنوان یکی از اولویتها معرفی کرد.

فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست گفت: فرزندان با حضور داوطلبانه در کانون با برنامه‌ریزی بلند مدت از جانب مربیان از آموزشها بهره‌مند می‌شوند و امکان استفاده از کتابخانه‌ها و نمایش فیلم و انیمیشن و برگزاری جلسات تحلیل بعد از نمایش از دیگر موارد قابل ارائه کانون برای فرزندان سازمان وجود دارد.

فیض‌اله‌زاده مدیرعامل آکادمی یاسان بیان کرد؛ در راستای توانمندسازی فرزندان بهزیستی با توجه به ویژگی اختصاصی آنها آمادگی دارند تا زمینه همکاری برای برنامه‌نویسی و ارتقای سطح نگرش فرزندان برای انتخب مهارت آینده آنان را فراهم نمایند.

حامد تاملی مدیر خانه خلاق دانادل تمرکز در حوزه بازی، امکان برگزاری آموزش در خانه‌ها و برگزاری دوره‌های تربیت مربی برای بازی را به عنوان ظرفیت‌های موجود معرفی کرد. همچنین قائمی‌زاده مدیرعامل موسسه اردو چی آمادگی طراحی و برگزاری اردوهای داخل و خارج از خانه را با توجه ویژه به آموزش از طریق بازی به مخاطبان اعلام داشت و مهرپرور، مشاور رئیس یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست امکان عضویت فرزندان بعنوان همیار محیط‌بان و برگزاری دوره‌های آموزشی حفاظت از محیط‌زیست در خانه ها را پیشنهاد کرد.

در پایان جلسه مهری سادات موسوی معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از حضور مدعوان و ارائه پیشنهادات و معرفی ظرفیت‌های موجود از جانب ایشان، گفت: در نظر است برنامه تابستانی امسال فرزندان بعنوان یک برنامه مستمر در طی سال تحصیلی در راستای غنی سازی اوقات فراغت برای تمامی گروه های مخاطب جامعه هدف سازمان بهزیستی ادامه یابد و طی نمودن این مسیر همکاری همه جانبه فعالان عرصه کودک و نوجوان را می طلبد. 

این نشست با حضور معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاون سازمان دانش آموزی کشور، حوزه هنری کودکان و نوجوان، معاون دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر، مدیرعامل آکادمی یاسان، مدیر خانه خلاق دانادل، مدیرعامل موسسه تربیت رسانه‌ای باران، مدیرعامل موسسه اردو چی، مشاور یگان حفاظت سازمان محیط زیست و معاون کودک و نوجوان موسسه تبیان برگزار شد.

کد خبر 82526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =