شهریار | برگزاری دومین نشست مدیران حوزه وزارت رفاه

باهدف ایجاد هماهنگی و هم افزایی روسای ادارت زیرمجموعه حوزه وزارت رفاه در راستای رفع چالشهای مددجویان ونیازمندان شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ دومین نشست مدیران حوزه وزارت رفاه با حضور روسای ادارات بهزیستی، تامین اجتماعی، اداره کار، آموزش وپرورش، فنی وحرفه ای، اداره بهداشت ودرمان، بانک توسعه تعاون وکمیته امداد بهمراه معاونین حوزه های تخصصی بهزیستی شهریار واقع در دفتر مدیریت بهزیستی شهرستان برگزارشد.

ناصرنیک افشار رئیس بهزیستی شهریار هدف از برگزاری این نشست را هم افزایی و ایجاد تعامل حداکثری در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به همشهریان وجامعه هدف برشمرد.

وی در ابتدای جلسه ضمن عرض خوش آمد به میهمانان جلسه و قدردانی از همکاریهای بین دستگاههای ذیربط بابهزیستی خواستار تداوم همکاریهای چندجانبه و بیش از پیش روسای همه اداراتی که با هدفی مشترک در راستای کمک به نیازمندان جامعه درحال ارائه خدمات می باشند شد.

نیک افشار از روسای ادارات حاضر در جلسه خواست تا برای رفع چالشهای موجود در حوزه های تخصصی در راستای ارائه بهتر خدمات تخصصی بهینه راهکارهای موجود را مطرح نمایند.

در ادامه نیز هریک از مسئولان به ارائه گزارش و عملکرد دستگاه های مربوطه پرداختند و با مطرح کردن چالش ها و مشکلات این حوزه نسبت به راهکارهای ممکن بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه جلسه نیز معاونتهای تخصصی اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری، اشتغال ومشارکتهای مردمی بهزیستی شهریار به بیان چالشهایی از قبیل؛ همکاری بیشتر و ارائه اطلاعات به موقع به بهزیستی در راستای اجرای طرح های حوزه پیشگیری(طرح مانا، غربالگری ژنتیک، اضطراب کودکان وغیره... ه.) در جامعه، نظارت بیشتر ناظرین اداره کار برای بیمه وحق الزحمه کارکنان مراکز غیردولتی اجتماعی و توانبخشی، اجرای طرح مناسب سازی در ادارات ویژه افراد دارای معلولیت، اجرای طرح های غربالگری ژنتیک افراد در شرف ازدواج، ارائه خدمات بهداشتی (چک قندخون و فشار) ویژه افرادی که برای بررسی کمیسیون پزشکی به اداره مراجعه میکنند، تخصیص بیشتر و تسریع در دریافت تسهیلات اشتغال از طرف بانک توسعه تعاون به پرسنل و جامعه هدف شهرستان، اعزام معلمان تلفیقی و استفاده از کارشناسان تخصصی بهزیستی جهت آموزش آموزگاران مدارس افراد عادی برای شناخت بهتر معلولین و نحوه برخورد با این عزیزان در مدارس باهدف افزایش تحصیلات قشر معلولین و وروداین عزیزان به جامعه، همکاری ادارات برای اعزام مدرسان موسسات بهزیستی در هر اداره جهت اجرای طرح کیان (طرح پیشگیری از اعتیاد)، کاهش هزینه وتعداد جلسات آموزشی اداره فنی وحرفه ای ویژه افراد دارای معلولیت که دارای محدودیت هستند، اختصاص سهمیه تخفیف و تسریع در نوبت دهی بیمارستانهای دولتی و درمانگاهها برای افراد تحت پوشش ونیازمند، ارائه لیست مراکز کاریابی به بهزیستی، درنظرگرفتن باجه وخدمات سریعتر و بیشتراداره تامین اجتماعی شهرستان برای مددجویان بهزیستی، کمک در روند دسترسی سریعتر مددجویانی که داروهایشان نایاب می باشد توسط اداره بهداشت و درمان، خدمات غیرحضوری جهت استعلام پوشش بیمه ای تامین اجتماعی، تقویت و تداوم پرداخت وامهای مشاغل خانگی به مددجویان تحت پوشش پرداختند.
 
رئیس بهزیستی شهریار با اعلام اینکه مردم از ما انتظار بهبود وضعیت را دارند، افزود: این موارد بخشی از مسئولیت ها و وظایف بهزیستی است و با توجه به دامنه و گستردگی خدمات بهزیستی، انتظار بر این است تا این اداره از سوی سایر دستگاه های اجرایی مورد حمایت و همیاری بیشتری قرار بگیرد تا بهزیستی بتواند در راستای توانمند سازی مددجویان، با همت و مشارکت مسئولین استان و شهرستان خدمات موثری به جامعه هدف ارائه کند.

گفتنی است؛ مقرر شد به صورت عملیاتی پیرامون همه موردها برنامه کاری توسط هر دستگاه اجرایی بعنوان منشور کاری تهیه و مواردی که در شهرستان اجرایی نشده یا از روند مناسبی برای اجرا برخوردار نیست مورد عمل قرار گیرد.

کد خبر 108220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد