شناسایی نخبگان جامعه هدف مهمترین گام در راستای توانمندسازی ایشان است

اولین گام در راستای توانمندسازی افراد جامعه هدف بهزیستی، شناسایی نخبگان و برنامه ریزی جهت پرورش استعدادهای آنهاست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، سرپرست اداره کل بهزیستی در نشست با رئیس بنیاد نخبگان استان گفت: برخی از افراد دارای معلولیت دارای توانمندی های بسیاری هستند و معلولیت برای آنها به هیچ وجه محدودیت ایجاد نکرده است و توانسته اند در عرصه های مختلف خوش بدرخشند.

سلیمانی ضمن اشاره به اهداف تشکیل نشست های هم اندیشی با دستگاههای اجرایی استان، خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیتهای موجود دستگاههای مرتبط جهت کمک به توانمندسازی گروههای هدف از مهمترین اقدامات بهزیستی در سالجاری است و قصد داریم روند توانمندسازی را تسهیل و بهبود ببخشیم و چهره زیبایی از خدمات رسانی بهزیستی و افراد نخبه جامعه هدف را به نمایش بگذاریم.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان افزود: شناسایی افراد نخبه و استعدادهای برتر در بین جامعه هدف توسط مددکاران صورت می گیرد ولی این مهم نیازمند ساماندهی و بهبود روند است که سعی خواهد شد با استفاده از ظرفیت بنیاد نخبگان در زمینه استعدادیابی، پرورش استعدادها و مشاوره های لازم در زمینه توانمندسازی افراد نخبه گام برداشت.

رئیس بنیاد نخبگان استان نیز با اشاره به حوزه فعالیت این بنیاد گفت:  دارندگان مدال های طلا، نقره و برنز المپیاد های جهانی و ملی دانش آموزی، دارندگان رتبه های برتر آزمون سراسری و نخبگان هنری می توانند به عنوان افراد نخبه از خدمات بنیاد نخبگان بهره مند شوند.
 


طادی افزود: شناسایی افراد نخبه جامعه هدف در اولویت اصلی این نهاد قرار داد و پس از شناسایی، برنامه های حمایتی بنیاد در دستور کار قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: دایره شناسایی نخبگان باید گسترش یابد و از طرق مختلف به ویژه سازمانهای مردم نهاد و کانون های مردمی، افراد نخبه جامعه هدف شناسایی و به بنیاد معرفی شوند.

طادی، اطلاع رسانی فراخوان شناسایی نخبگان را خواستار و افزود: کمک به ایجاد اشتغال، جمع آوری ایده ها و حمایت مالی از آنها، برگزاری کلاسهای مشاوره در زمینه پرورش استعدادها و حمایت از نخبگان در زمینه مسکن و اشتغال از مهمترین برنامه های بنیاد نخبگان است.

کد خبر 108032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد