۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۱

هفتـه روابـط‌عمــومی گــرامی باد

پوستر هفتـه روابـط‌عمــومی ۱۴۰۳ رونمایی شد
هفتـه روابـط‌عمــومی گــرامی باد

ابزارهای هوشمند کارساز نیست، روابط‎‌عمومی هوشمند، مدیر ارتباطی هوشمند می‌‎طلبد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

با توجه به نیازِ امروزِ جامعه در خصوص افزایش همدلی و لزوم ارتقاء تعاملات بین سازمان‌ها و مخاطبان و همچنین نقش پررنگ روابط‌عمومی‌ها در این خصوص، شعار اصلی این هفته همچون دو دوره گذشته، از ابیات شاعران ایرانی انتخاب شد.

سیدغلام‌رضا کاظمی‌دینان رئیس شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی:
با توجه به جمع‌بندی نظرات جمعی از استادان، رؤسای انجمن‌های روابط‌عمومی، مدیران و فعالان این عرصه، بیتی از اشعار مولانا با عنوان «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم / که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم»، به‌عنوان شعار اصلی هفته روابط‌عمومی در سال ۱۴۰۳ تعیین شد. 

کاظمی‌دینان با اشاره به این موضوع که هفته روابط‌عمومی از ۲۵ اردیبهشت لغایت ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ خواهد بود، عناوین روزهای این هفته را به شرح زیر اعلام کرد:

- ۲۵ اردیبهشت؛ اهمیت افکارعمومی درون و برون‌سازمانی

- ۲۶ اردیبهشت؛ پاسخگویی، صداقت و شفافیت

- ۲۷ اردیبهشت؛ مسئولیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی و حقوق شهروندی

- ۲۸ اردیبهشت؛ فناوری‌های نوین با تمرکز بر هوش مصنوعی
 
- ۲۹ اردیبهشت؛ کسب‌وکارهای نوین 

- ۳۰ اردیبهشت؛ تشکل‌های تخصصی (انجمن‌های علمی و صنفی)

- ۳۱ اردیبهشت؛ صنعت و جهش تولید

رئیس شورای سیاست‌گذاری هفته‌ی روابط‌عمومی، در پایان از فعالان روابط‌عمومی در سراسر کشور درخواست کرد تا با برگزاری برنامه‌های متنوع در طول هفته روابط‌عمومی، نسبت به ارتقاء جایگاه روابط‌عمومی در کشور اقدام نمایند.


امروزه در عصر اطلاعات، که پیشرفت‌های علمی گسترش پیدا کرده است و بسیاری از کشورها سرمایه‌گذاری عظیمی در امر تحقیقات انجام داده‌اند، پژوهش یکی از روش‌های دانایی است که به انسان کمک می‌کند تا با شناخت محیط خود، مبنای درستی را برای اندیشیدن و زندگی انتخاب کند. افکار عمومی هنگامی شکل می‌گیرند که به اندازه کافی در مورد موضوعی بحث و صحبت شده باشد و مورد مجادله و کنکاش و گفت‌وگو قرار گیرد.

با توجه به اینکه روابط‌عمومی آئینه تمام‌نمای سازمان است، این آئینه باید شفاف باشد تا مطالب را خوب منعکس کند. روابط‌عمومی پل ارتباطی بین سازمان و کارکنان سازمان با بیرون است. اما این پل ارتباطی نباید یک‌سویه باشد. روابط‌عمومی باید به تأثیر پیام در جامعه توجه داشته باشد و دائماً بازخوردها را بسنجد. شفاف کردن رابطه بین سازمان، جامعه و مردم یکی از اهداف روابط‌عمومی است.

خبــــر مرتبط


روابط‌عمومی تخصصی 
یعنی روابط‎‌عمومی خوب!
Good Public Relations 

روابط‎‌عمومی خوب، یعنی خوب شناساندن کارهای خوب؛
مهم‌‎‌ترین و اساسی‌‎ترین راز موفقیت روابط‌عمومی‌‎ها در تثبیت جایگاه و نقش ویژه آن‌‎ها، در فرآیند تصمیم‌‎سازی و تصمیم‌‎گیری مدیریت سازمان است.

استانداردسازی تولیدات ارتباطی، برنامه‌‎سازی برای حل مسائل ارتباطی، استراتژی‌‎مداری برای جهت‌‎دهی هوشمندانه‌ی برنامه‌‎های سازمان، ساختارسازی برای تثبیت جایگاه روابط‎‌عمومی، سیستم‌‎سازی ارتباطی برای مدیریت مطلوب ارتباط با ذی‎‌نفعان کلیدی و مهارت‎‌های ارتباطی کلامی و غیرکلامی برای کیفت‌سازی ارتباطات یکپارچه روابط‌عمومی و ارزیابی اثربخشی و سنجش ارتباطات سازمان با ذی‌نفعان و مخاطبان اصلی، شتاب‎دهنده‌های یک روابط‎‌عمومی خوب هستند.

روابط‌عمومی راهبردی و تخصصی، مدیریت هوشمندانه ارتباطات انسانی و رسانه‌ای است.

نکته کلیدی:
ابزارهای هوشمند کارساز نیست، روابط‌عمومی هوشمند، مدیر ارتباطی هوشمند می‌طلبد.


طراح پوستر: جلیل نوربخش
گردآورنده مطالب؛ حسین امجدیان، کارشناس روابط‌عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید.

کد خبر 107930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد