نذر مهر خیر ابهری، سالمندان بهزیستی را صاحب باغ انگور کرد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر از اجرای نیت خیر یک خیر ابهری جهت کاشت  تاک در خانه سالمندان خبر داد وگفت : ۲۶۰ نهال انگور به نام عشق و مهربانی در خانه سالمندان مهر هیدج کاشته شد تا با ایجاد و گسترش فضای سبز، کاشت درختان مثمر ،آبیاری وبرداشت محصول توسط بانوان سالمند گامی مهم در  بهبود روان و سلامت جسمی سالمندان برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان علی لطیفی هدف اصلی از کاشت این نهال ها را احترام به محیط زیست وهوای پاک، مشارکت سالمندان در فعالیت‌های اجتماعی و ارتقا آرامش روحی و روانی بین آنان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه خیرین متعددی در شهرستان وجود دارند که با حضور در عرصه های مختلفی چون کمک به معیشت مدجویان نیازمند بهزیستی، درمان، تامین مسکن، جهیزیه و... اقدامات خوبی انجام داده اند و در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به جامعه هدف بهزیستی کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه در مرکز سالمندان مهر هیدج ۸۰ بانوی سالمند نگهداری می شوند، تصریح کرد: خدماتی چون پزشکی،پرستاری ، فیزیوتراپی  و تفریحی  به این افراد ارائه می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه تلاش می شود با اجرای برنامه‌های خانواده‌محور به نگهداری سالمندان، حتی سالمندان بالای ۹۰ سال در خانه کمک کرده و زمینه حضور و زندگی کهنسالان در خانواده نیز فراهم شود، افزود: طرح توانمندسازی سالمندان، مراقبت در منزل و ویزیت در منزل، مناسب سازی، برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ( cbr) و فعالیت های اجتماعی، آموزشی و توانبخشی روزانه از جمله برنامه های بهزیستی برای سالمندان است.

این مسئول در خصوص اجرای طرح مراقبت در منزل برای سالمندان، ادامه داد: علاوه بر طرح مراقبت در منزل که در این طرح مراقبان آموزش دیده به خانه‌های سالمندان معلول مراجعه کرده و خدمات لازم را انجام می‌دهند، برای افراد نیازمند و بسترگرا ویزیت در منزل نیز انجام می‌شود.

کد خبر 107824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد