در نخستین روز از هفته دولت و با حضور دکتر لیلا سایگانی را به سمت سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ،  نخستین خانه گروهی معلولین جسمی حرکتی و دومین خانه کوچک نگهداری معلولین ذهنی خفیف استان در شهرستان زاهدان به بهره برداری رسید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان وبلوچستان ، در نخستین روز از هفته دولت و با حضور دکتر لیلا سایگانی را به سمت سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ،  نخستین خانه گروهی معلولین جسمی حرکتی و دومین خانه کوچک نگهداری معلولین ذهنی خفیف استان ، در شهرستان زاهدان به بهره برداری رسید .

دکتر عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی استان گفت : در حال حاضر ۶ خانه حمایتی در استان شامل ۲ خانه حمایتی سالمندان ، 2 خانه حمایتی معلولان ذهنی متوسط در شهرستان زاهدان ، ۱ خانه حمایتی بیماران روانی مزمن در شهرستان چابهار و ۱ خانه حمایتی معلولان ذهنی خفیف در شهرستان ایرانشهرمشغول فعالیت و خدمات رسانی می باشند که  با افتتاح خانه کوچک  معلولین ذهنی خفیف مهر آفرین و خانه گروهی معلولین جسمی حرکتی پرواز تعداد این خانه ها به ۸ خانه افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : خانه های کوچک حمایتی در واقع همان مراکز نگهداری شبانه روزی هستند با این تفاوت که جهت افزایش سطح کیفیت خدمات، تعداد خدمت گیرندگان به حداکثر ۱۰ نفر کاهش یافته و محیطی همانند محیط گرم خانواده برای خدمت گیرندگان شبیه سازی می شود که همین مساله رشد و شکوفایی بیشتر مهارتهای فردی و اجتماعی خدمت گیرندگان را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد : بهزیستی نیازمند همراهی بیش از پیش خیرین و سایر پتانسیل های دغدغه مند در حوزه معلولین جهت توسعه اینگونه مراکز می باشد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد