معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جلسه ی هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان تأکید کرد: مناسب سازی معابر باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی؛ شرفی مدیرکل بهزیستی استان در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی از ارزیابی دقیق وضعیت مناسب سازی دوایر دولتی خبر داد وعنوان داشت: در این ارزیابی مشخص شد که سه دستگاه بیمه سلامت، امورمالیاتی واداره کل بهزیستی با تحقق بالای ٩٠درصد شاخصهای مناسب سازی ٣دستگاه برتر درزمینه مناسب سازی بوده اند. وی دستگاههای میراث فرهنگی، گمرک، تعزیرات حکومتی، آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک ودانشگاه بیرجندرا با داشتن زیر ۵٠درصد شاخص های مناسب سازی دستگاه هایی معرفی کرد که وضعیت مناسبی نداشته اند. مدیرکل بهزیستی استان در ادامه ازشهرداری بیرجند بابت داشتن نگاه ویژه به موضوع مناسب سازی تشکر نمود خصوصا اقداماتی که برای مناسب سازی کلینیکهای درمانی توسط شهرداری انجام شده است.

در ادامه ی جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان این مطلب در ستاد هماهنگی و پیگری مناسب سازی استان، خاطرنشان کرد: متأسفانه مناسب سازی معابر به یک فرهنگ تبدیل نشده و اگر فرهنگ بود، با چنین مشکلاتی در این زمینه مواجه نبودیم. به گفته مهندس عباس زاده؛ ما در عمل نتوانسته ایم طی سه سال اخیر کاری انجام دهیم و این جای نگرانی دارد. وی با بیان اینکه شهرداری های بشرویه و فردوس اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی معابر انجام داده اند، تصریح کرد: ضوابط و دستورالعمل های مربوط به مناسب سازی در طرح ها و پروژه های اداری و اماکن عمومی باید رعایت شود تا جامعه معلولان و افراد مسن مشکلی برای رفت و آمد نداشته باشند. معاون عمرانی استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مناسب سازی معابر، اظهار داشت: اماکنی که ضوابط و دستورالعمل های مناسب سازی در آنها رعایت نشده باید شناسایی و اصلاح شوند. عباس زاده تأکید کرد: معلولان نیز می توانند در احصا و گزارش دهی این اماکن در راستای رفع آنها همکاری نمایند. وی در ادامه با تأکید بر این که آورده اولیه در حال حاضر مهمترین مسئله مسکن معلولان استان نیست، گفت: اکنون به خاطر کمبود زمین در شهر بیرجند، مسئله اصلی در مسکن معلولان، بحث تخصیص زمین است. معاون استاندار با بیان این که در بیرجند برای همه متقاضیان نمی توانیم زمین ویلایی تخصیص دهیم، متذکر شد: برای معلولان این مشکل قابل حل است و آمادگی لازم برای رفع آن را هم داریم. عباس زاده با اشاره به ثبت نام ۳۰۸ متقاضی معلول در طرح ملی مسکن، خاطرنشان کرد: باید پایشی صورت بگیرد و تعداد متقاضیان با توجه به نوع و میزان معلولیت جهت دریافت زمین ویلایی تعیین تکلیف شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد