صبح روز سی و یکم مردادماه، نشست آموزشی نماز شناسی و تاثیر نماز در تحکیم بنیان خانواده به همت حوزه فرهنگی و ستاد اقامه نماز و پایگاه بسیج شهید ارشادبهزیستی گیلان با حضور سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان، جمعی از معاونین بهزیستی ، سرهنگ مصطفی منزوی فرمانده حوزه ادارات کل بسیج سپاه قدس گیلان و سایر کارکنان بهزیستی گیلان و شهرستانها در سالن اجتماعات باغچه بان بهزیستی رشت برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام علیپور مدیر حوزه های علمیه استان گیلان به ایراد سخنرانی پرداخت و نکات آموزنده ای را در خصوص فضائل نماز مطرح کرد و اظهار داشت: اقامه نماز اول وقت همواره در زندگی موجب افزایش برکات و رزق و روزی می شود و خواندن نماز اول وقت از توفیقات الهی است.

وی توجه والدین در برپایی نماز اول وقت در خانه را از راه های آموزش نماز به فرزندان خواند و گفت: مادامیکه والدین به خواندن نماز، علی الخصوص نماز اول وقت بی توجهی کنند نمی توانند از فرزند انتظار درک فضائل و پایبندی به نماز را داشته باشند. 

حجت الاسلام علیپور در ادامه به خودسازی و تزکیه نفس اشاره کرد و گفت: والدین آیینه فرزندان هستند و هر عملی که از سوی والدین صورت گیرد بازخوردش از سوی فرزند نشان داده خواهد شد. 

مدیر حوزه های علمیه استان گیلان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه حضور قلب در نماز و خواندن نماز اول وقت موجبات برآورده شدن حاجات و نیازها خواهد بود اضافه کرد: خداوند منان در قرآن کریم میفرماید بخوانید مرا تا اجابت کنم شمارا، پس نماز واسطه ای است برای بیان حوائج و خواسته ها به پیشگاه خداوند و بندگان باید این فریضه الهی را برای پاکسازی جسم و روح مغتنم بشمارند. 

حجت الاسلام علیپور در پایان این سخنرانی خاطرنشان کرد: همانطور که والدین برای افت تحصیلی فرزندشان در هریک از دروس خود دچار نگرانی می شوند باید برای انجام فرائض دینی و مذهبی نیز دغدغه مند باشند چرا که معتقد بودن به آموزه های دینی و اخلاقی بازدارنده بسیاری از رفتارهای نامتعارف خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد