سیدمهدی خدمت بین دانا سرپرست اداره کل بهزیستی گیلان به همراه معاونین و جمعی از کارکنان بهزیستی، با حضور و نهادن شاخه های گل بر سر مزار آرسن میناسیان ، به این بزرگمرد نیکوکار ادای احترام کردند.

سیدمهدی خدمت بین دانا درحاشیه برگزاری این مراسم درگفتگویی بیان داشت :با گذشت چهل و پنج سال ازدرگذشت آرسن میناسیان هنوز یاد وخاطره او در اذهان مردم گیلان مانده است و این بخاطرشخصیت نیکوکار وی بوده وبرای همین هرساله جمعی ازمسئولین  وفرهیختگان و مفاخرادبی و هنری و نیکوکاران گیلان برسر مزار او حاضر شده و یادش را گرامی میدارند.
 

 وی گفت :مرحوم میناسیان شخصیت اجتماعی ارزشمند داشت و درزمینه کمک های نیکوکارانه هرگز نیازمندانی را که به ایشان مراجعه می‌کردند ناامید نمی‌کرد.

سرپرست اداره کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه آنمرحوم بعنوان یک داروساز،داروها را بصورت رایگان دراختیار بیماران نیازمند قرارمیداد گفت: وی با همکاری خیّران گیلانی مانند مرحوم حکیم‌زاده وآیت‌الله ضیابری آسایشگاه معلولان وسالمندان رشت(اولین در کشو)را تاسیس کرد وبا تمام وجود درخدمت سالمندان ومعلولین بودوحتی زمانی که بیماری ریوی داشت بازهم مشغول خدمت رسانی بود که جان به جان آفرین تسلیم نمود.

خدمت بین دانا افزود: درسال جاری،اولین روزماه مبارک رمضان برابراست با سالروزدرگذشت این مرد گیلانی که ازتبارارامنه گیلان وپیرودین مسیح است اما نقش بزرگی که درعرصه نیکوکاری داشت باعث شد که عُلمای بزرگ گیلانی همچون مرحوم آیت الله ضیابری همواره او را بعنوان امین خود قرارداده تا کمک هایی که مردم برای نیازمندان کنارمیگذاردند به صرف و صلاح خود،به دست نیازمندان برسانند واین حرکت زیبای آیت الله ضیابری،جلوه ای ماندگار ازهمبستگی ادیان را به نمایش گذارد.

 وی در ادامه افزود :موسیو آرسن که بنیانگذار اولین داروخانه شبانه روزی و آسایشگاه معلولین و سالمندان ایران در شهر رشت بود با وجود مسیحی وارمنی بودن،مورد احترام مسلمانان شهرباران های نقره ای بود به گونه ای که پس از وفاتش درسال 1356 بازاررشت تعطیل شد ومردم رشت یا حسین گویان تابوت او را همراهی کردند.

سرپرست بهزیستی گیلان درپایان اذعان داشت: آرسن میناسیان گرچه درمداوای بیماران،کمک به مستمندان وتاسیس آسایشگاه معلولین رشت نقش بزرگی ایفا نمود اما کار بزرگ وسترگ او بنای" اندیشه نیکوکاری"بود که تا ابد درخاطره وتفکرگیلانیان جاودانه خواهدماند وچراغ راه وراهنمای انسانها خواهدبود تا به یاد داشته باشند که نیکی ونیکوکاری از یادها زدوده نخواهد شد. او به چشم مردم گیلان مسیح مجسم بود و از این نظر به مسیح گیلان معروف شد.
 

گفتنی است در این مراسم جمعی از مسئولین شهررشت ،فرهیختگان،هنرمندان و نیکوکاران که درمحوطه کلیسا ومدرسه ارامنه رشت برگزار شد نیز حضورداشتند و با نهادن شاخه گل بر مزار این مرد نیکوکار به وی ادای احترام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد