مدیر کل زندانها و تنی چند از معاونین وی با سرپرست بهزیستی لرستان دیدار کردند در این دیدار صمیمانه بر لزوم همفکری، تعامل، تفاهم و تبادل نظر و تجربیات دو سویه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، در این دیدار همایون عمودی زاده سرپرست بهزیستی استان با بیان اینکه خدمات اجتماعی، جایگزینی مناسبی برای مجازات حبس و زندان است گفت: یکی از هدف‌های مجازات زندان، اصلاح مجرم است. اما به دلایل اجتماعی پس از آزادی، همچنان  به نوعی این تنبیه ادامه دارد، خصوصا در شهرها و محیط‌های کوچک، این فشار آنقدر زیاد و پر رنگ است که فرد زندانی پس از آزادی بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی به‌ویژه فرصت های شغلی را از دست می دهد در نتیجه این فقط زندانی نیست که تنبیه می‌شود بلکه خانواده وی نیز متحمل فشارهای روانی، اجتماعی و اقتصادی می‌شوند. به همین منظور استفاده از مجازات‌های جایگزین می‌تواند عواقب و آسیب‌های زندان را به حداقل برساند.

مجید کشوری مدیر کل زندانهای استان ضمن تبریک انتصاب همایون عمودی به سمت سرپرستی بهزیستی استان، با اشاره به نتیجه تحقیقات انجام شده، گفت: بیش از نیمی از محکومان به حبس، پس از خروج از زندان دوباره مرتکب جرم می‌شوند و این در حالی است که باید برای شرایط زندانی پس از رهایی از زندان هم چاره ای اندیشیده شود. لذا ما در مراکز خود با آموزش و حرفه آموزی به زندانی ها آنها را برای زندگی پس از آزادی آماده می کنیم.

  در این دیدار بر لزوم همفکری، تعامل، تفاهم و تبادل نظر و تجربیات دو سویه تاکید شد و ضرورت تاسیس یک مرکز مشاوره در راستای کمک به خانواده زندانی ها در اداره زندانها استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد