همزمان با هفته ناشنوایان اردوی علمی فرهنگی ناشنوایان قم در محل رصدخانه امام علی (ع) منطقه کهک برگزار شد و ناشنوایان با رصدخانه و عملکرد دومین تلسکوب بزرگ ایران آشنا شدند و همچنین از خادمین اربعین سال ۱۴۰۳ نیز تجلیل شد.

همزمان با هفته ناشنوایان اردوی علمی فرهنگی ناشنوایان قم در محل رصدخانه امام علی (ع) منطقه کهک برگزار شد و ناشنوایان با رصدخانه و عملکرد دومین تلسکوب بزرگ ایران آشنا شدند و همچنین از خادمین اربعین سال ۱۴۰۳ نیز تجلیل شد..

این مراسم به همت موسسه مهرورزان برگزار شد و حجه الاسلام اکرامی نژاد مسول فرهنگی بهزیستی قم هم حضور داشت.

حجه الاسلام فراهانی مدیر موسسه مهرورزان ضمن تشریح فرایند اعزام ناشنوایان به سفرهای زیارتی و شیرینی ها و توفیقات این سفرها خاطرنشان کرد در سنوات گذشته به یاری خداوند منان و نظر ائمه طاهرین موفق شدیم بیش از 1500 نفر از ناشنوایان را برای اولین بار رهسپار سفر معنوی و پرخیر و برکت اربعین و زیارت عتبات کنیم و بیش از 2000 نفر از ناشنوایان سراسر کشور را هم به همت موسسه مهرورزان به پابوس امام رضا (ع) بفرستیم .

فراهانی افزود: سال گذشته مراسم تجلیل از خادمین اربعین را در امامزاده جعفر(ع) برگزار کردیم و امسال هم این مراسم را در رصد خانه بزرگ امام علی (ع) وابسته به مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی قم تحت اشراف دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی(دام ظله) برگزار کردیم تا ناشنوایان عزیز با مقدمات مباحث علمی نجوم آشنا شوند و با رصد ستارگان و اجرام سماوی پی به قدرت بی انتهای خداوند ببرند.

 رصد خانه امام علی (ع) دومین رصد خانه مجهز و پیشرفته کشور بعد از رصدخانه ملی ایران است ، امکانات و وسایلی که در رصدخانه مورد استفاده قرار دارد، جزء بهترین و بالاترین به لحاظ کمّی و کیفی در منطقه است و حداکثر سعی بر آن بوده که از بهروزترین ابزار و فناوری، استفاده گردد ، این رصدخانه بر روی کوهی به ارتفاع 1920 متر از سطح دریا و در چهار طبقه ساخته شده است که علاوه بر امکانات ویژه رصدی، دارای سالن همایش‏ با گنجایش 90 نفر و سالن جلسات با گنجایش 30 نفر می‏باشد.

تلسکوپ 60 سانتی‏متری با تمام تجهیزات به‏روز جانبی آن، از جمله CCD های مختلف و فیلترهای متعدد، باعث به وجود آمدن فضایی بی‏نظیر برای کارهای تحقیقاتی مانند: عکس‌برداری، تحقیقات عملی رصدی، جستجو و رصد رخدادهای نجومی را به وجود آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد