۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان:

ژنتیک؛ حوزه پراهمیت و پرچالش

چتر خدمات بهزیستی با توسعه مراکز غیر دولتی گسترده می‌شود
ژنتیک؛ حوزه پراهمیت و پرچالش

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان در دهمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: ژنتیک یک حوزه پراهمیت و پرچالش است و چتر خدمات بهزیستی با توسعه مراکز غیر دولتی گسترده می‌شود.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، سمیه کریمی با اشاره به اینکه ژنتیک در بهزیستی استان اصفهان در سال ۱۳۷۶ آغاز به کار کرد، افزود:  بهزیستی سعی در افزایش مراکز غیردولتی در این زمینه مشاوره ژنتیک دارد چرا که معتقدیم؛  مراکز غیردولتی بازوهای ما خواهند شد تا بتوانیم چتر ارائه خدمات را گسترده کنیم و خدمات بیشتری در سطح استان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی خود را متولی سلامت اجتماعی می‌داند و پیشگام در زمینه پشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌ها است اما ممکن است با نبود مراکز در بعضی از مناطق افراد از دریافت خدمات محرم باشند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه این نشست فرصتی مناسب برای بررسی کاهش و میل به تعطیلی مراکز است اظهار کرد: باید دلایل کاهش مراکز مشاوره ژنتیک شناسایی و راهکاری برای اندیشیده شود.

کریمی گفت: در شش ماهه اول سال جاری دو هزار و ۲۹۴ مشاوره ژنتیک فردی صورت گرفته است که یک هزار و ۳۴۲ نفر از آنها از مددجویان تحت پوشش بوده‌اند و تلاش بر این است تا بتوان خدمات بهینه‌ای در این زمینه به جامعه هدف ارائه داد.

وی تصریح کرد: خدمات بهزیستی در پیشگیری از معلولیت‌ها منوط به ژنتیک نیست بلکه آگاهسازی عموم شهروندان از اقدامات موثری است که پیشگیری در آن گام برمی‌دارد که طی شش ماه اول سال جاری یک هزار نفر در این خصوص آموزش دیده‌اند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: دو برنامه دیگر که سالهاست سازمان بهزیستی کشور آن را اجرا کرده است؛ غربالگری بینایی و شنوایی است و  طی شش ماه گذشته ۸۹ هزار و ۷۸۵ نفر در بینایی و در حوزه شنوایی ۲۴ هزار و ۸۰ نفر مورد غربال قرار گرفته‌اند.

کریمی در پایان افزود: امید است روزی را در کشور شاهد باشیم که بتوانیم از تولد کودکان دارای معلولیت پیشگیری کنیم.

دهمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر 92390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد