در رسانه| ۴۰۰ خانواده از افراد زیر پوشش بهزیستی فرزندخوانده گرفتند

رئیس برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات سازمان بهزیستی گفت: با اجرای یک پویش ۴۰۰ خانوار، معلولان و فرزندانی که نیاز به درمان داشتند را به فرزندخواندگی قبول کردند. 

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله کرمزاده در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: سازمان بهزیستی مولود انقلاب است که با ادغام ۱۶ مؤسسه، نهاد و خیریه با ۵۲ وظیفه در راستای تحقق بندهای مواد ۲۱ و ۲۲ قانون اساسی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی از تولد تا سالمندی به جامعه ارائه خدمت می‌کند و دستاوردهای ۴۰ ساله آن مشخص است، ابراز کرد: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جامعه هدف بهزیستی در سطح کشور است که ۱.۵ میلیون نفر از آن‌ها از سازمان مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی افراد زیر پوشش سازمان بهزیستی در بعد خانوار را ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت: آحاد مردم در حوزه‌هایی از جمله پیشگیری، مشاوره، غربالگری و سایر موارد از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی کارآمدی، هوشمندسازی و شفافیت را از رویکردهای مهم این سازمان خواند و افزود: در مدت سه تا چهار سال پشت نوبتی برای دریافت خدمات مستمری ایجاد شده بود که در دولت سیزدهم با اتخاذ تدابیر لازم، ۵۰۰ هزار نفر در سه مرحله توانستند مستمری ماهانه سازمان را دریافت کنند و در اردیبهشت ۱۴۰۲ توانستیم پشت نوبتی را صفر کنیم.

کرمزاده با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: امسال نیز افزایش ۴۰ درصدی خواهیم داشت که این امر از شهریورماه اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی برای نخستین بار در سال ۱۴۰۱ ردیف اعتبار گرفت، تصریح کرد: امسال تجهیزات جدیدی به ناوگان اضافه می‌شود، علاوه بر این با اجرای یک پویش ۴۰۰ خانوار، معلولان و فرزندانی که نیاز به درمان داشتند را به فرزندخواندگی قبول کردند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی یادآور شد: ۳۵ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم تحویل جامعه هدف شده و برنامه مسکن با جدیت ادامه خواهد داشت تا بتوانیم نیاز مسکن افراد دارای دو معلول به بالا را به صفر برسانیم.

وی ادامه داد: ساختار جدید سازمان کارآمد و توانمند خواهد بود و کارهای جدیدی مثل شرکت‌های دانش‌بنیان و خانه‌های خلاق اضافه شده تا در حوزه نظام مسائل سازمان ورود کنند.

کرمزاده با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات کشوری در اختیار حوزه زیرساخت فناوری قرار دادیم، تأکید کرد: سازمان باید به سرعت هوشمندسازی را پیگیری کند.

در این مراسم از خدمات چهار ماهه نعمت ملکی تقدیر و روح الله خدابنده لو به عنوان سرپرست جدید بهزیستی زنجان معرفی شد.

کد خبر 89614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد