در رسانه| تحول‌گرایی مدنظر مدیران استان زنجان قرار گیرد

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان گفت: باید سعی کنیم با اصلاح روندها از وقوع بسیاری از مشکلات پیشگیری کنیم.

ابوالفضل رفیعی در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان زنجان، اظهار کرد: بهزیستی، وظایف و ماموریت‌های متنوع و مهمی در حوزه‌های مختلف دارد. همچنین با توجه به شرایط اجتماعی جهان کنونی و آسیب‌پذیری‌های متنوع که ممکن است دامن‌گیر کل جامعه شود، اقدامات مختلفی همچون رصدها، مداخلات و درمان‌ در این سازمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بهزیستی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها در جلسات کارگروه‌های مختلف ایفای نقش کرده و در شناخت مسئله و حل آن مداخله دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در همه دستگاه‌ها نیاز بوده و جزو سیاست‌های راهبردی دولت به‌شمار می‌آید، بحث تحول‌گرایی است که باید مدنظر قرار گیرد. این موضوع بارها در اسناد مختلف دولت عنوان شده است.

این مسئول با بیان اینکه بحث بهره‌وری نیز یکی از خروجی‌های تحول است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود، تصریح کرد: در دارایی‌ها و امکانات خود به لحاظ سخت‌افزاری و نیروی انسانی محدودیت‌هایی داریم ولی باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم که با استفاده مناسب از هر آنچه داریم بهره‌وری را افزایش دهیم. همچنین یکی از شاخص‌های دولت سیزدهم بحث مردمی‌سازی است، که باید مردم را در ماموریت‌های خود مشارکت دهیم، مشارکت‌های مردمی گره‌گشا است و این عامل در بهزیستی نمود بیشتری داشته و باید از این ظرفیت استفاده شود.

رفیعی با بیان اینکه سازمان‌دهی، هدایت، توسعه و استمرار باید مدنظر مدیران جدید قرار گیرد، ادامه داد: در دولت مردمی باید حداکثر خدمت را نسبت به مردم داشته باشیم، هر دستگاهی ارباب رجوع مخصوص خود را دارد که باید حداکثر تکریم را انجام دهد. همچنین باید سعی کنیم با اصلاح روندها از وقوع بسیاری از مشکلات پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد انتظار از بهزیستی در حوزه معلولان است تا در بحث اشتغال، حمایت و مناسب‌سازی این افراد را پیگیری کنند البته این موضوع از مطالبات خود بهزیستی نیز است، گفت: در دفتر اجتماعی استانداری نیز ورود جدی در برخی مسائل داشته‌ایم که برخی مداخلات اثرات خود را نشان داده‌اند همانند کاهش ده درصدی که در حوزه خودکشی رخ داد؛ البته هدف اصلی در این دفتر کاهش خودکشی، طلاق، آسیب‌های حوزه کودکان و در راس آن موادمخدر در استان است.

منبع: ایسنا

کد خبر 89598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد