اهدا ۵۰ سری جهیزیه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از اهدای ۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بهزیستی در رزمایش مومنانه جهیزیه حسینی، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی، ۵۰ سری جهیزیه با مشارکت بهزیستی و بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها در مراسمی با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور ایثارگران، معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی، نمایندگان امور مجاورین آستان قدس رضوی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی اهدا گردید.

اهدا ۵۰ سری جهیزیه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

 مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزای حسینی، گفت: تقارن هفته بهزیستی و آغاز محرم فرصت و بهانه مناسبی را برای برپایی رزمایش مومنانه جهیزیه حسینی، مهیا ساخت. در این رزمایش ۵۰ سری جهیزیه که شامل اقلام ضروری زندگی از جمله اجاق‌گاز، پتو، سرویس آشپزخانه، پنکه، جاروبرقی، فرش، بخاری می‌باشد با مشارکت بنیاد بین المللی آبشار عاطفه‌ها به مددجویان تحت پوشش اهدا می‌گردد.  
دکتر مسعود فیروزی افزود: اگر حمایت خیرین دریادل و اینگونه حرکت‌های خودجوش مردمی نباشد، قطعا ما ناتوان از خدمت‌رسانی به جامعه هدف و رفع نیازها و مشکلات آنها خواهیم بود. خیرین پشتوانه اساسی بهزیستی در مسیر خدمت‌رسانی هستند و قدردان حمایت‌های بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها برای تامین جهیزیه برای مددجویان این سازمان می‌باشیم.

اهدا ۵۰ سری جهیزیه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی، گفت: در سال گذشته ۶۷ سری جهیزیه از محل اعتبارات دولتی و ۱۸۸ سری جهیزیه نیز از طریق کمک خیرین و مشارکت‌های مردمی تهیه و به مددجویان تحت پوشش اهدا گردید. شایان ذکر است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ سری جهیزیه دیگر نیز توزیع گردیده است. خوشبختانه امروز هم از طریق حمایت و مشارکت بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها ۵۰ سری جهیزیه به افراد دارای معلولیت، فرزندان مراکز شبه‌خانواده که ازدواج کرده و ترخیص شده‌اند، فرزندانِ زنان سرپرست خانوار اهدا می‌شود.

اهدا ۵۰ سری جهیزیه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

حمیده محدث افزود: از سیاست‌های مهم سازمان بهزیستی اقدام به ترویج ازدواج و تامین جهیزیه برای مددجویان تحت پوشش می‌باشد. بنابراین همواره از محل اعتبارات دولتی و همینطور با مشارکت افراد نیکوکار و خیر نسبت به تامین جهیزیه اقدام می‌شود و با حفظ حرمت و جایگاه رفیع انسانی جهیزیه تامین شده  به واجدین شرایط تحویل داده می‌شود. مددجویان واجد شرایط جهت دریافت جهیزیه باید درخواست را مستقیما به بهزیستی شهرستان ارائه کرده و سپس مدارک لازم توسط مددکار حوزه بررسی خواهد شد. البته حضور در کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج و دریافت مشاوره‌های ژنتیک که توسط بهزیستی برگزار می‌گردد برای این افراد الزامی می‌باشد.

اهدا ۵۰ سری جهیزیه به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 85512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد