بر ضرورت هم‌افزایی در چارچوب قوانین تاکید شد

جلسه هیات مدیره شبکه هماهنگی مراکز شبه‌خانواده خراسان‌رضوی با حضور مدیران این مراکز، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد، مدیرکل بهزیستی و معاون اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی برگزار شد.

مدیران مراکز غیرانتفاعی شبه‌خانواده خراسان‌رضوی در این جلسه ضمن تبریک هفته بهزیستی به بررسی مصوبات گذشته، لزوم همکاری سایر نهادها و ادارات با مراکز، نیاز به تامین منابع مالی و طرح مشکلات موجود در مراکز شبه‌خانواده پرداختند.

مدیر کل بهزیستی خراسان‌رضوی در این جلسه، گفت: شبکه هماهنگی مراکز شبه خانواده خراسان رضوی به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین انجمن صنفی مراکز شبه خانواده در کشور همواره به‌عنوان بازوی کمکی در کنار بهزیستی بوده‌ و بخش وسیعی از فعالیت‌های گسترده این سازمان را به‌دوش می‌کشد.کار کردن در بهزیستی باید روزی افراد باشد و برکاتی باورنکردنی را به زندگی افراد نازل می‌کند. امیدواریم خداوند توفیق دهد تا دغدغه دردمندان را داشته باشیم.

بر ضرورت هم‌افزایی در چارچوب قوانین تاکید شد

دکتر مسعود فیروزی ضمن تاکید بر اینکه تشکیل انجمن‌ها و شبکه‌ها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف سازمان دارد، گفت: یکی از کارهایی که از طریق هم‌افزایی بین دستگاهی و همکاری انجمن‌ها و مردم دریادل به‌عنوان یک طرح خلاقانه از استان خراسان رضوی آغاز گردید و مورد تمجید و تحسین رئیس جمهور محترم نیز قرار گرفت، طرح بهسرا یعنی شیرخوارگاه بدون فرزند بود. کنار هم قرار گرفتن ما قطعا فرصتی اساسی ایجاد می‌کند تا بتوانیم کارهای بزرگ و متفاوتی را انجام دهیم و به‌هیچ عنوان درگیرانجام کارهای روزمره نباشیم. هرکسی که در این طرح و همینطور در واگذاری کودکان نیازمند به درمان نقشی داشته، قطعا باقیات الصالحات انجام داده است.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد، ضمن تبریک هفته بهزیستی، گفت: افرادی که در بهزیستی کار می‌کنند در زیست بهتر مردم نقش دارند. هر اتفاق خوبی که در مشهد رقم می‌خورد ناشی از  اعتماد، اهتمام و هم‌افزایی است که در این شهر شکل گرفته و کنار هم قرار گرفتن بهزیستی و دادگستری سبب بروز رخدادهای بسیار خوبی شده است. محتوای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان بسیار مترقی است و می‌توان راهکار هر موضوع و مسئله‌ای را از درون قانون پیدا کرد. قانون هیچ‌وقت جلوی ارائه خدمات اجتماعی را نمی‌گیرد، بلکه نقش تسهیلگری دارد.

بر ضرورت هم‌افزایی در چارچوب قوانین تاکید شد

نیره عابدین‌زاده افزود: شبکه مراکز غیرانتفاعی شبه‌خانواده ساختار خوبی را تشکیل داده ولی باید در راستای غنی‌سازی محتوای داخلی و بهبود وضعیت و عملکرد همچنان کارهای بسیار دیگری انجام دهیم زیرا هنوز تا رسیدن به شرایط ایدئال فاصله داریم. به‌این منظور جامعه دانشگاهی و اجرایی باید کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند ایده‌های جدید و متناسب با شرایط بومی را ارائه دهند.

وی افزود: اگر همکاری و همیاری هرکدام از شما بزرگواران نبود، مجتمع شوق زندگی نمی‌توانست موفق شود. نیاز است که امروز کارهای بزرگ‌تر و مهم‌تری را انجام دهیم. لطفا همواره مطالبه‌گر باشید تا بتوانیم با ایجاد شرایط جدید درعین رعایت موازین اخلاقی و اجتماعی زیست مناسبی را کنار یکدیگر رقم بزنیم. 

بر ضرورت هم‌افزایی در چارچوب قوانین تاکید شد

کد خبر 85239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد