برنامه های بهزیستی برای تقویت اورژانس اجتماعی قابل تقدیر است/ ارتباط قوی و صمیمانه وزارت کشور با بهزیستی/ سامانه جامع خدمات بهزیستی رونمایی می شود

مراسم بازدید بازدید وزیر کشور از مرکز اورژانس اجتماعی و رونمایی از فاز جدید سامانه و شبکه سراسری بیسیم، روز سه شنبه ۲۷ تیرماه جاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی؛ احمد وحیدی وزیر کشور در این برنامه با تبریک هفته بهزیستی و تسلیت ماه محرم گفت:کار بهزیستی و اورژانس اجتماعی بسیار ارزشمند، انسانی و اخلاقی است و ان شاالله با ثواب فراوان برای همه عزیزانی که مشغول به این خدمات بزرگ هستند.
وی افزود:خدمات رسانی و همراه بودن با کسانی که به هر دلیل در زندگی دچار مشکلاتی شده اند و به تنهایی قادر به حل نیستند و باید حتما کمک شوند تا بتوانند از این گردنه به سلامت عبور کنند، خیلی مسئله مهمی است.
وحیدی با اشاره به این مضمون شریف که عبادت بعد از ایمان به خدا، خدمت به خلق است، خدمات بهزیستی را مصداق این مضمون دانست و افزود:امیدوارم کار و عمل همه عزیزان که مشغول هستند، عبادت بزرگی برای آنان محسوب شود.

وزیر کشور خدمات اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:ارائه پاسخ فوری، به موقع و در محل به عزیزانی که دچار مشکل شده اند، بسیار مهم است و البته باید کاری کنیم که آسیب های اجتماعی کلا از بین برود، اما تا رسیدن به آن نقطه، خدمات اورژانس اجتماعی بسیار ضروری و مهم است.

وی افزود:این خدمات امری انسانی، اخلاقی و اسلامی است و در همین دوره دولت مردمی سیزدهم، علاوه بر مراکز اورژانس اجتماعی موجود در شهرها، برنامه های توسعه ای وجود دارد و در یک صد شهر دیگر در دستور کار هست و برنامه های بهزیستی برای تقویت اورژانس اجتماعی قابل تقدیر است.

وزیر کشور در خصوص هم افزایی بهزیستی و وزارت کشور، خاطر نشان کرد: ارتباطات ما با بهزیستی بسیار قوی و صمیمی است و همانطور که در سال گذشته در کنار بهزیستی بودیم، امسال هم خواهیم بود و تا جایی که بتوانیم کمک خواهیم کرد.

این مقام مسئول همچنین با ضروری خواندن موضوع مناسب سازی گفت:جلسات متعددی در این حوزه برگزار شده و روند خوبی دارد. همچنین به همه استان ها و شهرداری ها ابلاغ هایی شده است، اما نتایج عملی آن زمان می برد. ان شاالله با همت همه عزیزان در شهرها، شهرداری ها، ادارات و...شاهد وضعیت بهتری باشیم.

سامانه جامع هوشمند بهزیستی تا پایان تابستان رونمایی می شود

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این برنامه ضمن تشکر از حضور چندین باره وزیر کشور در مراکز تخصصی، متنوع و مداخله ای سازمان بهزیستی، با ارائه گزارشی کوتاه تاریخچه و خدمات سازمان بهزیستی را معرفی کرد.

وی گفت:سازمان بهزیستی با بیش از ۱۶۰ماموریت، به ۷میلیون و ۵۱۹ هزار و ۳۷۱ نفر بر اساس سامانه بر خط به تفکیک جنسیت و با توجه به دهک های پیش بینی شده در نظام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خدمت رسانی می کند.

قادری افزود:همچنین ۱ میلیون و ۴۷۱ هزار خانوار تحت پوشش دریافت مستمری هستند که به صورت ماهیانه و بر اساس قانون نظام پرداخت یارانه ها در سازمان هدفمندی یارانه ها شکل می گیرد و خدمات دیگر شامل کمک معیشت، هزینه امداد کودکان، حق پرستاری و... انجام می شود.

وی در خصوص افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی گفت: افرادی که به بهزیستی مراجعه کرده اند ۱میلیون و ۴۳۹هزار و ۲۲۵نفر فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند، اما بر اساس آمایش سرزمینی پیش بینی می شود بین ۸تا ۱۵درصد افراد جامعه دچار معلولیت باشند، و باید با یک نظام بر خط و مراجعه محوری، آنها را بر اساس نوع معلولیت شناسایی کنیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور به موضوع حوادث جاده ای و انسان ساز در کشور اشاره کرد و گفت:سالانه بیش از ۳۰۰هزار تصادف منجر به  جرح صورت می گیرد و حدود ۶۰هزار فرد دارای معلولیت به جامعه هدف بهزیستی می افزاید که  در هیچ جای قوانین سهمی برای بهزیستی مشخص نشده است.

رییس سازمان بهزیستی به موضوع پیشگیری به عنوان امری مهم، اساسی و ماندگار اشاره کرد و گفت: در طرح پیشگیری از تنبلی چشم ۶میلیون و ۵۳۱ هزار کودک غربال شده اند که اگر موالید را در نظر بگیریم و بر اساس بازه طلایی، بهزیستی از معلول شدن این کودکان پیشگیری کرده است.

وی به روان سازی خدمات و بهره وری در سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت:بر همین اساس تفاهمی بین بهزیستی و بنیاد مستضعفان برقرار شد و امروز جشن چهارده هزارمین واحد واگذار شده به خانواده های دارای دو معلول و بیشتر، برپا شد.

قادری به موضوع عضویت سازمان بهزیستی در شورای اشتغال کشور برای اولین بار اشاره کرد و گفت:با توجه به کاهش سهم بری سازمان بهزیستی در تبصره ۱۶و ۱۸، اجازه داده شد که ۱۵ درصد از منابع در اختیار استانداری ها را در اختیار سازمان بهزیستی برای ایجاد اشتغال قرار دهند.

وی افزود:اگر یک میلیون شغل را به عنوان تکلیف در یک سال در نظر بگیریم، عملکرد سازمان بهزیستی ۱۳۷ درصد بوده است یعنی تکلیف بهزیستی ایجاد ۶۵هزار شغل بوده که بیش از ۸۷هزار شغل ایجاد کرده است و ان شاالله با حمایت های شما بتوانیم به ایجاد یکصد هزار شغل در سال ۱۴۰۲برسیم.

رییس سازمان بهزیستی به  تفاهم با وزارت کشور در حوزه مجوز سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت:هم وزارت کشور و هم سازمان بهزیستی هر دو برای فعالیت سازمان های مردم نهاد مجوز صادر می کنند، تفاهمی انجام شده که در حوزه غربالگری بتوانیم مجامع برای این سازمان ها برگزار کنیم.

وی به برقراری بیش از ۶۹هزار گزارش مردمی و تماس با سامانه دیده بان سازمان بهزیستی(۱۴۸۲)اشاره کرد و گفت:این سامانه با حداکثر ۷۲ساعت زمان پاسخگویی، به نیازها و مطالبات مردمی پاسخ می دهد. همچنین بهزیستی در سامانه سامد به عنوان اولین دستگاه پاسخگوی متبوع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده است.

رییس سازمان بهزیستی گفت: در این دولت بیش از ۳۵هزار واحد مسکونی تحویل جامعه هدف داده است و طی این دو هفته هم بیش از ۲۴۰۰واحد تحویل خواهد داد.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره موضوع اشتغال به کار و تخصصی سازی مشاغل افراد دارای معلولیت، گفت:برای اولین بار در این دولت و از طریق سازمان اداری و استخدامی برای ترمیم ناوگان منابع انسانی بهزیستی مجوز ۱۹۶۵ استخدام را گرفته ایم و آزمون استخدامی برگزار خواهد شد و حتما موضوع جذب سه درصدی افراد داری معلولیت نیز لحاظ می شود.

 قادری همچنین از رونمایی سامانه هوشمند جامع خدمات بهزیستی تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت:این سامانه کاملا شفاف، بازخوردی و فرایندی است و درگاه تخصصی و ارتباطی با مبنای حرفه ای با مردم عزیز خواهد بود.

کد خبر 85129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد